רבי יחיאל מיכל מקירימא זצ"ל וצאצאיו

תולדות וסיפורי צדיקים וחסידים

די אחראים: אחראי,גבאי ביהמד

אברהם שלמה
שר חמש מאות
תגובות: 521
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג מארטש 31, 2009 7:10 pm
פארבינד זיך:

רבי יחיאל מיכל מקירומא (נכד הרבי ר' זושא) זצ"ל

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אברהם שלמה »

who was Reb yechiel mechal ben harav tzvi menachem neched reb zesha meanipolee
taken from here http://picasaweb.google.com/bobby1st.3/ ... 6629701250

בילד
לעצט פארראכטן דורך אברהם שלמה אום זונטאג דעצעמבער 19, 2010 2:00 pm, פארראכטן געווארן 1 מאל.
http://lichtensteinheritage.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9226
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יהיה כן »

וואס הייסט ווער?. דאס איז דאך רבי יחיאל מיכל מקורימא, זיידע פון הה"ק הרמ"ד מהארנסטייפל זי"ע (אבי אביו רבי יצחק משולם זושא מטלומש) און א עלטער שווער פון הה"ק מהרש"א מראצפערט זי"ע
זיידע פון ברך משה מסאטמאר, אדמו"ר מבאבוב ועוד הרבה
סטרעטענער אייניקל
שר חמש מאות
תגובות: 741
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 01, 2010 9:41 pm

הרה"ק מקורימא זי"ע

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך סטרעטענער אייניקל »

אביו היה בזוו"ש איידים של הרה"ק ר' דוב בער מאולינאוו ב"ר צבי בן מרן הבעש"ט הק'.
יאצ"ט של הרה"ק מקורימא: כ"ה סיון תרט"ז.
"כיון שנצטרך אדם לבריות פניו משתנות ככרום... מתהפך לכמה גוונין" [ברכות ו' ע"ב]
היינו לאותם גוונים והבחינות שהן הן הנותנים לו [רשפי אש נעשכיז]
יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9226
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יהיה כן »

איך האב ביי מיר אין באזיץ א העתק פון א קונטרס גדול בכתב יד פון הה"צ ר' חנוך העניך מאיער מקערעצקיא זצ"ל, חתן הה"ק בעל הקדויו"ט מסיגוט (וחותן אדמו"ר בעל ברך משה מסאטמאר בזיוו"ר) בעמח"ס יד חנוך, איך בין מעתיק מכתי"ק אן גאר אינטערעסאנטע מעשה מהה"ק ר' מיכל מקורימא, כ'וואלט געוואלט הערן תגובות הקוראים כאן דערויף, וזל"ק:

סיפר לי הישיש הנכבד ר' יוסקי מבראד ז"ל והוא הי' מסתופף בצל זקני הגה"ק ר' שלום רוקח והי' בן בית אצל הרבי ר' מאיר זלה"ה הנקרא ר' מאיר'ל פרימישלאנער, ואני שמעתי מר' יוסקי הנ"ל דברים נחמדים בדברי תורה כי הי' פה מפיק מרגליות ותלמידי חכמים כל זמן שמזקינין וכו'. והוא הי' שליח פעם אחת מן הר' מאיר'ל הנ"ל אל ידידו אוהבו הגאון ר' שלמה קלוגער מבראד, גם הי' מוחזק לאיש אמת לפיכך אכתוב איזו דברים ששמעתי מפיו מה שאני זוכר עכשיו:
פעם אחת בהיותו אברך אחר החתונה נחלה אצלו ילד קטן, ונסע מבראד לפרעמישלאן להרב הפלאי ר' מאיר הנ"ל וכאשר נכנס אליו וערך לפניו בקשתו שיתפלל עבור הילד, השיב לו הנה אתה אינך ראוי להיות איש חיל וצבא אצל הקיר"ה כי קטן אתה ואין לך המדה שצריך לגובה איש מלחמה, וגם אין לך לפחוד כי הלא בבראד הרי גר שם הר' יוסף נאטענזאהן ולא יאונה לך רעה, הידעת יוסקי כי בשמים בונים גן עדן חדש עבור הנגיד ר' יוסף נאטינזאהן, אלה היו דברי הצדיק הנ"ל, והוא לא הבין פירוש דבריו, ויהי בנסעו לביתו בבואו סמוך לעיר בראד אצל הצאה"ל אמ"ט (והוא חצר ששם היו משלמים מס מן הסחורות אשר יצאו מן מדינת אוסטריך למדינת רוסיא) והנה אז היה מנהג מלכות אוסטריך שהיו השרים יוצאים פעם אחת בשנה או בשנתים ותפשו בשוקים וברחובות את האנשים צעירי ימים והביאום אל המבחן אם המה טובים להיות בעלי מלחמות אצל הקיר"ה לעבוד בצבא, ופתאום כבואו שם אצל הצאהל אמט תפשוהו ויתנוהו במשמר מקום אשר צעירים היו כלואים שם במאסר למען לא יברחו עד עמדם למבחן. ויהי שם בלילה במשמר, ויהי בבוקר בא הרב הגדול הנגיד ר' יוסילי נאטענזאהן אל הבית אסורים כי שמע שתפשו איזו אברכים בעלי תורה ויהיו מוכרחים ח"ו לאכול שם טריפות ולחלל שבת, ומפני שהיה עשיר גדול ונשוא פנים וחשוב אצל השרים ציוה אל הרופא שיוציאו ואת חביריו לחפשי. ואמר הרופא שהוא קטן בקומה ואין לו המדה הראוי לאיש חיל, ויוציאהו חפשי. ויספר ר' יוסקי בעיר בראד כל המעשה ואיך הר' מאיר'ל אמר לו שבונין עבור הנגיד ר' יוסף נאטענזאהן גן עדן חדש, אך ר' יוסף נאטענזאהן הוא הי' מתנגד על החסידים ועל תלמידי הבעל שם זל"ה והוא הי' אחי הגאון ר' ליבוש נאטענזאהן, ודודו של הגאון ר' יוסף שאול נטאנזאהן אבד"ק לבוב זכר צדיקים לברכה:
בימים ההם נסעה אשת ר' יוסף נאטנזאהן עם עוד נשים יקרות בעגלה רתומה על איזו חתונה לשמחת נישואין ויעברו עם המרכבה דרך עיר פרעמישלאן, ויאמרו הנשים אל אשת ר' יוסף נאטנזאהן הנה אנחנו נסור פה בעברינו דרך העיר הזאת אל הצדיק הגר פה, כי הוא מפורסים לבעל רוח הקודש, ותואיל גם אשת ר"י הנ"ל להכירו כעצת הנשים אשר פיתו אותה, ותכתוב לה פיתקה בבקשתה כי יש לה עכשיו בת אשר הגיעה לפרק בתולה נישאת שיזמין לה הקב"ה זיווג טוב והגון. ויהי כאשר הושיטה את הפיתקא אל הרבי אמר לה בזה הלשון, מה אעשה לך בתי כי אשת היהודי מארץ ישראל עודנה חיה. ויהי בשובה לעיר בראד ותספר את דברי ר' מאיר'ל ז"ל היה צחוק גדול אצל המתנגדים אשר לא האמינו בחלמותיו ובדבריו, וילעגו על הרבי הזה המדבר הזיות והבלים. ויהי בעבור איזה שנים והצדיק ר' מאירל נפטר לעולמו. ובימים ההם שלא הי' דואר בטוח והדרכים היו בחזקת סכנה היה המנהג שמארץ ישראל היו שולחים שלוח"א דרבנ"ן איש גדול וגאון בתורה והוא היה נוסע לעיירות הגדולים והגבאים מן העיירים היו מקבצים ומביאים אליו את הממון הנקבץ עבור ארץ הקדושה. ויבוא אז לעיר בראד שלוח"א דרבנ"ן והוא נכבד מאוד וישב בעיר בראד משך איזה שבועות, ויבוא אליו מכתב כי מתה עליו אשתו, ויתחילו להשתדך לו את בת הרב הנגיד ר' יוסף נאטנזאהן, וישא אותה לאשה, ויסע אתה לארץ ישראל, אז ראו אנשי עיר בראד ויתפלאו על דבר איש אלקים אשר דיבר מרחוק איזה שנים מקדמת דנא:
הרב ר' מיכל מנוחת כבוד בעיר קירומא בקצה ארץ הגר היה בן הרב ר' הערש מענדיל בנו של איש האלוקי נורא ר' זושא מהאניפאלי ז"ל, (ור' הערש מענדיל היה חתנו של הרב ר' הערשל בן הבעש"ט ז"ל), נתחייב ע"י הצאר ממלכות רוסיא לשלחו לעזאזל למדינת סיביער למדבר שממה לעבוד כל ימי חייו עבודת פרך הנקרא קאטיש-נארבאטע (על דבר אשר פסק שמותר להמית מסור אחד שהיה מוסר למלכות את האבות שהסתירו את ילדיהם ולא נתנו אותם להמלכות הרוסית לגדלם בדת הנוצרית ולהשתמד, כי אז הי' גזירת-הילדים הנודעה), והר' מיכל הנ"ל היה אבי הרב ר' זושא אבד"ק טאלמטש שהיה אבי הגאון החסיד ר' מרדכי אבד"ק האניסטייפלא.
והרב החסיד ר' מיכל'י היה איש חלוש מעונג מאומן עלי תולע וידעו כל העולם שאי אפשר שאיש כזה יחיה בעבודה קשה כזאת. והנה משפטו נחרץ לאסורים יחד עם הרב המפורסם רבי ישראל מריזין זצ"ל. אך את הרבי מריזין המליטו אח"כ למדינת אוסטרייך אך רבי מיכל הנ"ל נשאר חבוש בבית הסוהר כבול בשלשלאות ברזל הובילו אותו הזשאנדארין למדינת סאביריע. ויהי בהשמע דבר זאת בעולם ויהי אבל וצער גדול לכל יראי ה' כי ידעו היטב כי הר' מיכל הוא איש צדיק תם וישר. וישכור הנגיד הרב הגדול אשר הקדיש עתותיו לפדות שבויים ר' יוסף נאטינזאהן זצ"ל מבראד אנשים רוצחים בני בליעל ופוחזים וכאשר הובילו את הר' מיכלי בעגלה רתומה דרך יער גדול לסיביריא (כי בימים ההם לא היה עוד מרכבות קיטור לסיביריא) קפצו הרוצחים ויהרגו את הזשאנדארין, ויקחו את הר' מיכלי ויביאו אותו לעיר בראד שהיתה בימים ההם תחת ממשלת אוסטריך, ועל דבר זה הפריז הגביר ר' יוסף נאטינזאהן הון עצום ופיזר ממון רב מאוד וסיכן נפשו הרבה עד שעלתה בידו להציל את חיי הר' מיכלי הנ"ל מרדת שחת.
ויהי כאשר הביאו האנשים את הר' מיכלי הנ"ל לעיר בראד הלכו וירוצו לר' יוסף הנ"ל בחפזון בשמחה רבה להודיעו שרוצים הם להביאו אל ארמונו שיתראה אתו פנים אל פנים ויודה לו על רב טובו אשר הציל ממות נפשו. ויען להם הר' יוסלי נאטינזאהן אינני חפץ לראות את פניו ואיני רוצה להכירו מפני שהוא רבי ומתנהג בחסידות מכת הרביים תלמידי הבעש"ט ז"ל, כי הר' יוסלי נאטינזאהן ז"ל היה מכת המתנגדים על דרך החסידות כי אבותיו היו מחכמי קלויז דבראד שהתנגדו לדרך איש אלקי ר' ישראל בעש"ט ז"ל. ויתן הנגיד ר' יוסלי פקודה לאנשיו ליקח את הר' מעכיל הנ"ל להובילו לעיר הקטנה לעשנוב סמוך לבראד וישכרו עבורו דירה הגונה, ואח"כ הביאו גם את בני ביתו מרוסיא וישב שם הר' מיכל השקט ויתפרנס שם בכבוד.
ויהי בימים ההם, ומלכות רוסיא הודיעה בהעתונים הגדולים שלה ופירסמה כי כל איש אשר יעלה בידו לברר ולהודיע אל הממלכה מי ומי המה אשר עשו הדבר הזה, להרוג את פקודי הממשלה ולגנוב את האיש את אשר נתחייב להיות כל ימיו אסור בבית האסורים במדינת סיביר ועובד בפרך, האיש אשר ימצא מי הוא אשר על ידו נעשה הדבר הזה יעשרנו המלך ויתן לו סך רב. ויהי כהגיע הדבר לאזני איש אחד ממדינת ליטא, ויואל האיש לדרוש ולחקור אחר הדבר הזה ויפנה מכל עסקיו וידרוש כל הימים בענין הזה, עד שנודע לו כי הדבר הזה מהריגת פקודי המלך ושוטריו מקורו נובע מבית הגביר הנגיד המפורסים ר' יוסף נאטינזאהן מבראד באוסטריך. ויקח האיש כתבים ואקטין מן הממלכה הרוסיית אל הממלכה האוסטריכית שיהיו לו שוטרי אוסטריך לעזר בכל מקום בואו לברר ענין הזה, כי בימים ההם היה חק ונימוס שמי שהיה חייב במשפטו ע"י ענין רציחה והריגת נפשות היה מלכות אחת מוסרו למלכות השני אם ברח מארץ אל ארץ.
ויתחפש האיש ההוא וילך אל עיר בראד ויבוא לבית המדרש אשר בנה הנגיד ר' יוסלי הנ"ל, ויקח לו גמרא מן הש"ס ויעש עצמו בתחבולה כאילו הוא יושב ולומד כל היום. כך עשה יום אחד, וכך עשה ביום השני, ולא דיבר עם שום אדם מאומה. ויהי כראות הבחורים אשר היו יושבים וקובעים עתים לתורה בבית מדרש הגביר הנ"ל כי האברך הליטאי יושב כל היום אצל הספר ומתנענע עצמו ולומר בחשאי בהגמרא, ויתקרבו אליו לאט וישאלו את האיש הזה שהוא גר בארץ נכריה אם כבר אכל ארוחת היום, כי חשבו אולי הוא רעב והוא מתבייש לבקש אוכל, וכוונתם היה בזה לקיים מצות ואהבתם את הגר. ויען להם הליטאי בערמה שעדיין לא אכל היום כלום. ויקבצו הבחורים ביניהם איזה פרוטות ויתנו לו לקנות אוכל להשיב נפשו. ויהי בעת הצהרים ודרך הגביר ר' יוסלי הנ"ל היה שבעת שהיה לו שהות היה ג"כ קובע עתים לתורה בבית מדרשו והוא היה גדול בתורה. וכאשר אך בא ר' יוסלי אל בית מדרשו הלך איזה בחור וסיפר לו בלחש שזה איזה ימים יושב פה איש גר מארץ ליטא ויושב כל היום אצל הספר ועדיין לא אכל ארוחת היום, ולולא שהבחורים דרשו מאתו וחקרו אותו היה מתבייש מעצמו לשאול אוכל לנפשו.
ויאמר להם הנגיד הנ"ל תאמרו להאברך הזה שכל זמן היותו בבראד יוכל לאכול בבוקר בצהרים ובערב בביתי, כי בית הנגיד הנ"ל היה פתוח לרווחה והיה מכניס אורח גדול ונתן מפתו בעין יפה לכל איש נענה וניגש. והנה זה הדבר הוא אשר חפץ האיש הליטאי כי הוא שמע שבית הר' יוסלי פתוח בעד כל איש שאין לו מה יאכל, לפיכך הבין שבדרך הזה יוכל לעשות לעצמו דריסת הרגל בארמונו של הנגיד הזה.
ויהי בימים הרבים ויתודע להאיש הזה ע"י שפחותיו ואמהותיו שבבית הנגיד הנ"ל כל סיפור המעשה הנ"ל וכי הרב החסיד ר' מיכלי נכד הה"ק ר' זושא מאניפאלי קבע משכן דירתו בעיר לעשנוב לא רחוקה מבראד. ויהי בעת החורף בימים הקטנים אחר תפילת שחרית התבונן הגביר ר' יוסלי כי נפקד מקום האיש הליטאי בין המסובין לארוחת שחרית, והיה תמוה לו איך אחר ההטבה ואחר אשר גמל אתו חסד זמן רב כזה יברך מאתו בלי פרידת שלום כנהוג. ויתן ה' בלבו ויתבונן כי זה אי אפשר רק שהאיש הזה היה מרגל חרש הנקרא דיקטיף (שפיציל פאליציי), ויקרא תיכף לשכנו הקצב שהיה לו סוס עם עגלה ויתן בידו מכתב סגור להוליכו תיכף בלי עיכוב ליתנו ליד הרבי הצדיק ר' מיכלי מלעשנוב. והנה בהמכתב הסגור הזה היה כתוב, כי תיכף בהגיע המכתב לידו יברח מעיר לעשנוב ביום השבת. ויאמר הקצב אל הנגיד הנ"ל הלא היום קצר הוא ואהיה מוכרח לחלל שבת כי אי אפשר עוד להגיע מבעוד יום לעיר לעשנוב. ויען לו ר' יוסלי אני מתיר לך לחלל שבת. ומפני שר' יוסלי היה מפורסים לבעל הוראה וגדול מאוד בתורה ידעו הכל שכאשר הוא אומר כן צריכין לעשות ומסתמא הוא דבר הנוגע לפיקוח נפש. ויסע הקצב בעגלתו מבראד ללעשנוב ויבוא העירה אחר שכבר קדש היום וימסר את המכתב ליד הרבי ר' מיכלי.
אמנם איש הליטאי בא ברגליו מבראד ללעשנוב כמו שעה קודם לבעל העגלה כי הוא יצא מעיר בראד עוד בבוקר השכם. אמנם מפני שהיה הקור גדול נתקרר גופו וכאשר בא ללעשנוב נכנס אל אכסניא ובית מזיגה וישתה משקה משכר למען החם גופו, ויאמר בלבו למה אני צריך למהר בזה הלא אין איש יודע על מה באתי הנה, אוכל קימעה ואשתה ואחמם ואנוח מעייפות הדרך ומחר בבוקר אלך אל שוטרי מלך אוסטרייך ואראה להם את האקטין ממלך רוסיא לתפוש את האיש הזה ולמסרו את מלך רוסיא. ויהי אחרי אכלו ואחרי שתו וישתכר וחטפתו שינה ויישן הוזה ונדרם כל הלילה.
ויהי בבוקר והנה אנשי עיר לעשנוב בוכים בחשאי איש פתח אהלו, כי ראו שוטרי אוסטריא סבבו מסביב בית הרבי ר' מיכלי לתפשו, וידעו כי עכשיו משפט מות לו ועוד חיה לא יחיה. אבל עד מהרה השתוממו כולם מאוד ותהום כל העיר בראותם כי לשוא עמלו השוטרים הרבים כי אין איש בבית הרבי שלהם ולא מצאו מאומה שם בבית כי הרב ברח בסתר בליל שבת קודש עם כל בני ביתו. ויהי אחרי הדברים האלה כראות האיש הרשע הליטאי כי עלה בתוהו כל עמלו כי הוא חשב למסור את הרבי מיכלי ביד הממשלה הרוסית. אבל ה' הצילו. על כן עשה קובלנא לפני הממשלה על הגביר ר' יוסילי הנ"ל כי ידו היתה במעל הזה להציל את הר' מיכלי ולהרוג את השוטרים, אבל מפני שר' יוסלי היה אזרח מדינת אוסטרייך לא היתה ביד רוסיא לשאול למסרו אליה, אך עמד לפני שופטי אוסטרייך ומפני שלא הי' להרשע עדים כי הכל הכחישו אותו. והנגיד ר' יוסלי היה נשוא פנים לפני שרי המדינה כי ידעו את שמעו הטוב כי הוא עושה צדקה וחסד הרבה מאוד, על כן יצא הפסק מאתם שהנגיד ר' יוסלי ישבע שבועה שאינו מכיר את הר' מיכלי הנ"ל כמו שטען לפני השוטרים, כי ידעו היטב שהר' יוסלי לא ישבע שבועת שקר. וכן הוה שהוא נשבע שלא ראהו מעולם ולא חזה את מראה פניו מימיו, כאשר כן היה האמת. ויצא לחפשי.
ויהי כראות הרשע הליטאי כי לא נעשתה עצתו ויהי לו דאבון לב על ההון הרב אשר הבטיחה ממלכת רוסיא, ויתחפש שנית לעיר ויסע מעיר לעיר לחקור מקום תחנותו של הר' מיכלי, עד אשר נודע שהרב ר' מיכלי ברח לארץ הגר עם בני ביתו. ויסע הלוך ונסוע עד בואו לעיר זבארוב סמוכה לקירעם מקום משכנו של ר' מיכלי ויתאכסן בבית איש יהודי ויספר לו כי הוא נוסע לחפש את אבי אשר כלתה נפשו לראותו כי היה ברוסיא תלמידו נאמן שותה מימיו הנאמנים ומסתופף בצלו, ואחר שהי' מוכרח רבו לברוח מפני צוררי ישראל, הוא נוסע מעיר לעיר לחפש את רבו. ויספר לו כי רבו הוא גר במנוחה שאננה בעיר קטנה קירעם בכבוד רב.
ויהי ביום השני ומאת ה' היתה זאת כי איש היהודי הזה מעיר זבאריב נסע בבקר השכם לעיר קירעם ביום ההוא לסחור על היריד, וילך לבשר את הרב ר' מיכלי כי בוא יבוא אליו על שבת קודש אחד מחסידיו ואוהביו מרוסיא הנוסע זה זמנין ועדנין לחפש איה מקום תחנותו מרוב אהבתו. ויהי כשמוע זאת הר' מיכלי ויתעלף ויפול בלי אונים וכמעט שיצאה נפשו. ויהי רעש בין אנשי העיר ואחר ששב לאיתנו סיפר להם כל הענין כי אין זה אוהב רק אויב מבקש את נפשו. ומפני שאנשי העיר היו אוהבים מאוד את הרב ההוא ומכירים אותו לאיש צדיק על כן נועצו אנשי קירעם יחדיו, ויצוו אל הבלן המבעיר את המרחץ להבעיר אש גדול תוקד תחת הדוד אשר במרחץ אש מתלקחת בלהב סביבות היורה הגדולה עצום ורב, וישלחו מקצותם מחוץ לעיר בדרך ההולך העירה, וימתינו על האיש הליטאי והי' כבואו בקצה העיר וישאלו אותם איה בית דירתו של הרבי, ויענו לו לאמר בוא אתנו ונוליך אותך אל מקום דירתו של הרבי דפה. ויקחוהו ויוליכוהו אל המרחץ, וכאשר אך פתח את הפתח והנה כל הקהל כאחד אחזוהו בחזקה ותפשוהו וישליכוהו אל הדוד אשר על האש, ויכסוהו במכסה, וישרוף האיש ההוא כליל באש מוקדה. כן יאבדו כל אויביך ה':
סטרעטענער אייניקל
שר חמש מאות
תגובות: 741
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 01, 2010 9:41 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך סטרעטענער אייניקל »

שמעתי פעם חלק מהסיפור הזה אודות המסירה וכו' , אמנם לא כולו.
ובגלל מסירה זו הגיע הרה"ק רי"מ לקורימא, כי בתחילה הוא היה רבי בעיר דינאוויץ מקום מגורי אביו, ובגלל המסירה הזאת הבריחוהו עד שהגיע לאחר טלטולים לקורימא, ועל שמה נקרא.
"כיון שנצטרך אדם לבריות פניו משתנות ככרום... מתהפך לכמה גוונין" [ברכות ו' ע"ב]
היינו לאותם גוונים והבחינות שהן הן הנותנים לו [רשפי אש נעשכיז]
אוועטאר
cano
שר האלפיים
תגובות: 2324
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יוני 28, 2006 5:25 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך cano »

די ערשטע העלפט מעשה האב איך שוין געהערט כמה וכמה פעמים, בשם מרן אדמו"ר מסאטמאר בעל ברך משה, ביז נאך וואס ר' יוסף האט ציגעזאגט אז ער האט נאך קיינמאל נישט געזען דעם ר' מיכאל'ע, אבער די פרט אז עס איז געווען איינער וואס איז איינגעשטאנען ביי ר' יוסל'ן האב איך אויך נישט געהאט געהערט, און פון דארט אין ווייטער האב איך נאכנישט געהערט עס איז מיר געווען היפש אינטערעסאנט.

נאר אויב איז מעגליך אפשר לייגסטו ארויף א פאטאו קאפי דערפין עס איז א מוראדיגע מעשה נאכדערצו אז די האסט עס בכתב יד פינעם קערעצקיע רב איז עס נאך מער א חשובות.

ווייסט אפשר פרטים צו מען האלט עס ביים מדפיס זיין ?
דיסקליימער: ווען איך מאך א ספעלינג טעות, איז דאס נישט דיירעקט, עס פשוט א טעות.
אוועטאר
בןהרחמן
סעקרעטאר
תגובות: 1497
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יוני 27, 2006 1:08 am
לאקאציע: אויפן רעקליינער

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך בןהרחמן »

לויט ווי איך פארשטיי איז עס א חלק פון חיבור וואס מען האלט אינמיטן מסדר זיין לדפוס.
יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9226
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יהיה כן »

cano האט געשריבן:די ערשטע העלפט מעשה האב איך שוין געהערט כמה וכמה פעמים, בשם מרן אדמו"ר מסאטמאר בעל ברך משה, ביז נאך וואס ר' יוסף האט ציגעזאגט אז ער האט נאך קיינמאל נישט געזען דעם ר' מיכאל'ע, אבער די פרט אז עס איז געווען איינער וואס איז איינגעשטאנען ביי ר' יוסל'ן האב איך אויך נישט געהאט געהערט, און פון דארט אין ווייטער האב איך נאכנישט געהערט עס איז מיר געווען היפש אינטערעסאנט.

נאר אויב איז מעגליך אפשר לייגסטו ארויף א פאטאו קאפי דערפין עס איז א מוראדיגע מעשה נאכדערצו אז די האסט עס בכתב יד פינעם קערעצקיע רב איז עס נאך מער א חשובות.

ווייסט אפשר פרטים צו מען האלט עס ביים מדפיס זיין ?


דער כתב יד ליגט ביי אן אייניקל (אייניקל פון קירלהאזער רב רבי יואל ט"ב ז"ל), ער האט עס דערווייל נאר אויפגעטייפט, און טראכט הערשט יעצט פון עס דריקן, (ס'יז דא דארט זאכן וואס מען דארף שוקל זיין צו ס'יז ראוי למזבח הדפוס ודי).
אוועטאר
בן בוזי
שר חמשת אלפים
תגובות: 5596
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אוגוסט 19, 2008 12:03 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך בן בוזי »

א דאנק אייך הרב יהי כן, גאר שטארק הנאה געהאט און מיר קוקן ארויס מיט שפאנונג צו זעהן דער ספר כליל בהדרו אויף די פאליצעס. (פארשטייט זיך אז כ'מיין מער דער חלק הלא ניתן להוצאה.....)
רעוו. אהרן הירשקאוויטץ, מסדר קידושין דעיר סיראקיוז והגלילית: [email protected]
מורשת חכמי אמעריקא
יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9226
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יהיה כן »

לכאורה העסטו נאך דארפן ווארטן דערויף, ווייל איך האב געארבעט אויף דעם פאר א אכט יאר צוריק בערך, און ס'יז נאך אלץ נישט אינדרויסן

לכבוד המנהלים ביטע אפטיילן פאר אן עקסטרן אשכול, הה"ק ר' יחיאל מיכל מקורימא

דער כת"י האט אסאך חזיונות און חלומות נוסח סאסוב אלעסק.......

שמעתי שהה"צ מקערעצקיא אמר פעם לחתנו כ"ק אדמו"ר בעל הברך משה מסאטמאר זצ"ל אני רוצה ללמדך ענינים אלו, כי רצוני שישאר מזה בתוך המשפחה (כי היה מקובל אצלם מהלב שמח), והבר"מ סירב, באמרו, אם רצונו של השווער שישאר בתוך המשפחה, ימחול נא ללמדו להרבנית..........
איטשע
שר שלשת אלפים
תגובות: 3329
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג אוגוסט 27, 2009 10:19 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך איטשע »

קען מיך איינער ביטע העלפען ליינען די 3 לעצטע ליניעס פון דער מצבה.
אוועטאר
פונקטליך
שר האלפיים
תגובות: 2219
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך אפריל 07, 2010 11:23 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך פונקטליך »

הרב מוהרר
יחיאל מיכל זל בן
הרב הצדיק מוהרב
צבי מנחם זצל נכד הצדיק
הא הי מוהרר זיסא זצל
מאנפליע מצד אביני
...
מו הצדיק הי הי...
בעריש זצל
די זייגער לויפט, זעה צו זיין פונקטליך!
אוועטאר
שמעלקא טויב
שר חמשת אלפים
תגובות: 5396
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג מאי 04, 2010 2:41 pm
לאקאציע: אויפ'ן באשעפער'ס וועלט'ל!

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך שמעלקא טויב »

אזא ספר דארף זיין גאר אינטערסאנט, אבער די חלקים שלא ניתן להוצאה וועט נארמאל קיינמאל נישט געדרוקט ווערן.
הק' שמעלקא טויב
נו"נ להחסיד המפורסם רבי שלום טויב ע"ה
[email protected]
ביקסאד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4040
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 25, 2008 7:00 pm
לאקאציע: נעבן סאטמאר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך ביקסאד »

אז איינער האלט אז חלומות און חזיונות איז נישט ראוי צו דרוקן,
דאן שטעקט דער פראבלעים מיט דעם אייניקל.
ועמך כולם צדיקים
יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9226
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יהיה כן »

ביקסאד האט געשריבן:אז איינער האלט אז חלומות און חזיונות איז נישט ראוי צו דרוקן,
דאן שטעקט דער פראבלעים מיט דעם אייניקל.


ס'יז מיין פראבלעם, נישט דעם אייניקל'ס
כלומר, ס'יז מיין אייגענע השערה [על איחור ההדפסה], כ'האב עס נישט געהערט פון יענעם, ס'יזגאר יתכן ס'האט זיך סתם אזוי פארשלעפט
ביקסאד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4040
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 25, 2008 7:00 pm
לאקאציע: נעבן סאטמאר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך ביקסאד »

דאס האט באדארפן צו זיין נאך א באנד, בנוסף צו דעם פריערדיגן ?
ועמך כולם צדיקים
נחמן נתן
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4124
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג יולי 13, 2008 7:11 pm
לאקאציע: צווישן סקרענטאן און סיראקיוז

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך נחמן נתן »

ייש"כ פאר יהיה כן, פאר אונז מזכה זיין מיט די העתקה. די סיפורים זעהן אויס צו זיין אויטענטיש און אינטערעסאנט.

באזונדער א ייש"כ פאר בן-בוזי וואס האט מיר געמאכט גרינגער דאס צו ליינען.
לחיים ולברכה!
יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9226
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יהיה כן »

ביקסאד האט געשריבן:דאס האט באדארפן צו זיין נאך א באנד, בנוסף צו דעם פריערדיגן ?


נאך א באנד, צי וואס?

מיינסט אפשר דעם יד חנוך? נעה קיין שייכות ניט
אוועטאר
רימנובער אייניקעל
שר שלשת אלפים
תגובות: 3198
זיך איינגעשריבן אום: מוצ"ש אוגוסט 10, 2013 10:07 pm

רבי יחיאל מיכל מקירימא זצ"ל וצאצאיו

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך רימנובער אייניקעל »

.סאיז באקאנט אז הרה"ק רבי מעכלע קירמער בן רבי הערש מענדל בן הרבי רבי זושא זי"ע איז דאך אנטלויפען פון רוסלאנד .קיין אונגערין וועגען א גאנצע מעשה באריכות וואס איז אין כאן מקומו . און זיך באזעצט און דע שטאט קירמע .און ער האט נאכאמאל חתונה געהאט און אונגערין מיט א ווייב וואס האט שוין געהאט קינדער מיט איר פריעדיגען מאן. אשר על כאן מאכען זייער אסאך מענטשען א טעות אז זיי זענען בעשה"ט אייניקלעך און רבי רבי זושא איינקלעך אבער טעות גדול הוא בידם זיי זענען נישט דעם בעשה"ט און נישט דע רבי רבי זושא אייניקלעך. נאר זיין רעבעצין אייניקלעך . און פארשטייט זעך אז און דעם איז נישט נכלל נכדי הארענסטייפעל.
לעצט פארראכטן דורך רימנובער אייניקעל אום דאנערשטאג אוגוסט 15, 2013 11:38 pm, פארראכטן געווארן 2 מאל.
נחוניא
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4514
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 18, 2012 4:46 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך נחוניא »

רימנובער אייניקעל האט געשריבן:.סאיז באקאנט אז הרה"ק רבי מעכלע קירמער בן רבי הערש מענדל בן הרבי רבי זושא זי"ע איז דאך אנטלויפען פון רוסלאנד וועגען א גאנצע מעשה באריכות וואס איז אין כאן מקומו .קיין אונגערין און זיך באזעצט און דע שטאט קירמע .און ער האט נאכאמאל חתונה געהאט און אונגערין מיט א ווייב וואס האט שוין געהאט קינדער מיט איר פריעדיגען מאן. אשר על כאן מאכען זייער אסאך מענטשען א טעות אז זיי זענען בעשה"ט אייניקלעך און רבי רבי זושא איינקלעך אבער טעות גדול הוא בידם זיי זענען נישט דעם בעשה"ט און נישט דע רבי רבי זושא אייניקלעך. נאר זיין רעבעצין אייניקלעך . און פארשטיי זעך אז און דעם איז נישט נכלל נכדי הארענסטייפעל.

נשמח מאוד לקבל יותר פרטים בזה.
מי היתה זוגתו השניה?
מי היה בעלה הראשון?
מי הם צאצאיה?
אוועטאר
רימנובער אייניקעל
שר שלשת אלפים
תגובות: 3198
זיך איינגעשריבן אום: מוצ"ש אוגוסט 10, 2013 10:07 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך רימנובער אייניקעל »

נשמח מאוד לקבל יותר פרטים בזה.
מי היתה זוגתו השניה?
מי היה בעלה הראשון?
מי הם צאצאיה?
איך האב ממש יעצט אראפגעלייגעט דעם טעלפאן מיט דעם וועלט בארימטען חקרן און קענער פון יחוס במשפחות לבית ישראל הרב בעריש וועבער שיחי ,האב איך עם געזאגט אז כ"ק אדמו"ר מניקלשבורג מונסי שליט"א (על פי עדות זקנו הרב מטשאבע ז"ל) פאר רופט זיך אלעס איין אייניקעל פון רבי מעכעלע קירמער דארך זיין טאכטער פון זווג שני ,האט ער מיר געזאגט אז סהייבט זיך נישט אן סאיז א טעות גמור , ער האט געזען דער מציבה פון דעם באבע וואס זיי זאגען אז זי איז דער טאכטער פון רבי מעכלע הנ"ל און איר טאטע האט געהאט אגאנצע אנדערע נאמען ,און ער האט מוסיף געווען אז ער נעמט פולקאם אחריות וואס ער זאגט. דרך אגב די בויאנער רעביצין תליט"א האלט זיך איין אייניקעל פון א אנדערע שוועסטער (דארעך איר מאמע זייט), דעס מיינט אז זיי האלטען אז רבי מעכלע האט געהאט פון זיווג שני לפחות צוויי טעכטער , און איך האב געהערט אז איינער פארופט זיך אלס איין אייניקעל פון ביידע שוועסטער בנות רבי מעכעלע לשיטתם. הצד השוה שבהם אז די אלע וואס פארופען זיך אייניקלעך פון רבי מעכלע דארעך די צוויי אזוי גערופינע טעכטער טעות גדול הוא בידם.
לעצט פארראכטן דורך רימנובער אייניקעל אום דאנערשטאג אוגוסט 15, 2013 11:32 pm, פארראכטן געווארן 6 מאל.
אוועטאר
רימנובער אייניקעל
שר שלשת אלפים
תגובות: 3198
זיך איינגעשריבן אום: מוצ"ש אוגוסט 10, 2013 10:07 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך רימנובער אייניקעל »

נחוניא האט געשריבן:
רימנובער אייניקעל האט געשריבן:.סאיז באקאנט אז הרה"ק רבי מעכלע קירמער בן רבי הערש מענדל בן הרבי רבי זושא זי"ע איז דאך אנטלויפען פון רוסלאנד וועגען א גאנצע מעשה באריכות וואס איז אין כאן מקומו .קיין אונגערין און זיך באזעצט און דע שטאט קירמע .און ער האט נאכאמאל חתונה געהאט און אונגערין מיט א ווייב וואס האט שוין געהאט קינדער מיט איר פריעדיגען מאן. אשר על כאן מאכען זייער אסאך מענטשען א טעות אז זיי זענען בעשה"ט אייניקלעך און רבי רבי זושא איינקלעך אבער טעות גדול הוא בידם זיי זענען נישט דעם בעשה"ט און נישט דע רבי רבי זושא אייניקלעך. נאר זיין רעבעצין אייניקלעך . און פארשטיי זעך אז און דעם איז נישט נכלל נכדי הארענסטייפעל.

נשמח מאוד לקבל יותר פרטים בזה.
מי היתה זוגתו השניה?
מי היה בעלה הראשון?
מי הם צאצאיה?

בנוגע מיט וועם רבי מעכלע האט נאכאמאל חתונה געהאט און ווער אירע קינדער זענען געווען האב איך נאך נישט מברר געווען אזוי האב איך געהערט אן א מקור .
אוועטאר
רימנובער אייניקעל
שר שלשת אלפים
תגובות: 3198
זיך איינגעשריבן אום: מוצ"ש אוגוסט 10, 2013 10:07 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך רימנובער אייניקעל »

רימנובער אייניקעל האט געשריבן:
נחוניא האט געשריבן:
רימנובער אייניקעל האט געשריבן:.סאיז באקאנט אז הרה"ק רבי מעכלע קירמער בן רבי הערש מענדל בן הרבי רבי זושא זי"ע איז דאך אנטלויפען פון רוסלאנד וועגען א גאנצע מעשה באריכות וואס איז אין כאן מקומו .קיין אונגערין און זיך באזעצט און דע שטאט קירמע .און ער האט נאכאמאל חתונה געהאט און אונגערין מיט א ווייב וואס האט שוין געהאט קינדער מיט איר פריעדיגען מאן. אשר על כאן מאכען זייער אסאך מענטשען א טעות אז זיי זענען בעשה"ט אייניקלעך און רבי רבי זושא איינקלעך אבער טעות גדול הוא בידם זיי זענען נישט דעם בעשה"ט און נישט דע רבי רבי זושא אייניקלעך. נאר זיין רעבעצין אייניקלעך . און פארשטיי זעך אז און דעם איז נישט נכלל נכדי הארענסטייפעל.

נשמח מאוד לקבל יותר פרטים בזה.
מי היתה זוגתו השניה?
מי היה בעלה הראשון?
מי הם צאצאיה?

די משפחות וואס פארופען זיך אייניקלעך פונעם זיווג שני, (נישט די הארענסטייפלערס אייניקלעך) למשל כ"ק אדמו"ר מניקלשבורג מונסי שליט"א או בויאנער רעבעצין תליט"א (פון די מאמעס זייט) זאגען אז ער האט נאכאמאל חתונה געהאט און אונגערין . און געהאט לפחות צוויי טעכטער פון איר . און זיי שטאמען פון די טעכטער. דארפסטו זיי פרעגען פרטים דערוועגען. אבער וואו געזאגט פריער לאחר בירור מקיף אם מומחים גדולים בענף היחוס , טעות גמור הוא בידם אז זייער באבע איז נישט געווען א טאכטער פון רבי מעכעלע קירמער . און דאס איז זיכער אז רבי מעכלעס קינדער זענען געבליבען און רוסלאנד נישט מיט געקומען מיט עם קיין אונגערין.
אוועטאר
יציב פתגם
שר ששת אלפים
תגובות: 6775
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יוני 25, 2013 3:17 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יציב פתגם »

תולדות הרה"ק רבי יחיאל מיכל מקורימא זי"ע אין גליון עלים לתרופה (פר' שלח תשס"ט)
אטעטשמענטס
רבי מיכל מקורימא.pdf
(82.88 KiB) געווארן דאונלאודעד 335 מאל
אוועטאר
יציב פתגם
שר ששת אלפים
תגובות: 6775
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יוני 25, 2013 3:17 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יציב פתגם »

תולדות אביו הרה"ק רבי צבי מנחם מענדיל מהאניפאלי זי"ע בגליון עלים לתרופה (פר' וארא תשע"ד)
אטעטשמענטס
רבי צבי מענדיל מהאניפאלי.pdf
(112.51 KiB) געווארן דאונלאודעד 238 מאל
שרייב תגובה

צוריק צו “צדיקים וחסידים”