חינוך כהיום
די אחראים: זייער נייגעריג,אחראי,thefact
-
- שר מאה
- תגובות: 204
- זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג סעפטעמבער 15, 2009 6:23 pm
חינוך כהיום
מיר ווילן דא עפענען א נושא איבער חינוך.
יעדער איינער פון אונז איז נתחנך געווארן.
יעדער איינער פון אונז איז ב"ה מחנך. זיך, מיט אנדערע.
יעדער האט שוין גערעדט איבער חינוך , און געהאט מיינונגס פארשידענהייטן, יעדער האט א בילד אויף זיינע קינדערס מחנכים, להרע ולהיטיב, עס וואלט געווען אינטרעסאנט אויסצולופטערן פארשידענע שמועסן איבערן ענין וואס יעדער האט די מעלה פון אין חכם כבעל הנסיון.
שפעטער אין חודש וועל מיר צוקומען צום נושא פון: זענען אונזערע קעמפס בעסער מיט די שפילערייען אדער נישט?
קודם לאמיר זיך באגריסן, און ביני לביני וועט זיך אויסקראצן עפעס א נושא אויף וואס מען וועט זיך שטעלן צום ערשט, און טאמער וועט עס ווערן צו קארני, באורד, אדער אום פאסיג פאר איי-וועלט וועט מען פשוט איבערלאזן די טעמע כמות היא (טויט ווי עס איז) און גיין "נעקסט".
סאו פאר נאו, וועלקאם טו דע חינוך פראגראם. ווער איז דער ערשטער???
יעדער איינער פון אונז איז נתחנך געווארן.
יעדער איינער פון אונז איז ב"ה מחנך. זיך, מיט אנדערע.
יעדער האט שוין גערעדט איבער חינוך , און געהאט מיינונגס פארשידענהייטן, יעדער האט א בילד אויף זיינע קינדערס מחנכים, להרע ולהיטיב, עס וואלט געווען אינטרעסאנט אויסצולופטערן פארשידענע שמועסן איבערן ענין וואס יעדער האט די מעלה פון אין חכם כבעל הנסיון.
שפעטער אין חודש וועל מיר צוקומען צום נושא פון: זענען אונזערע קעמפס בעסער מיט די שפילערייען אדער נישט?
קודם לאמיר זיך באגריסן, און ביני לביני וועט זיך אויסקראצן עפעס א נושא אויף וואס מען וועט זיך שטעלן צום ערשט, און טאמער וועט עס ווערן צו קארני, באורד, אדער אום פאסיג פאר איי-וועלט וועט מען פשוט איבערלאזן די טעמע כמות היא (טויט ווי עס איז) און גיין "נעקסט".
סאו פאר נאו, וועלקאם טו דע חינוך פראגראם. ווער איז דער ערשטער???
חיים של פרנסה,
בעזרת ה'.
בעזרת ה'.
-
- שר מאה
- תגובות: 204
- זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג סעפטעמבער 15, 2009 6:23 pm
מיר ווילן אנהויבן מיט קליינקייטן, און עס וועט וועט גיין ווייטער.
איך וויל אויסלופטערן א שטיקל טענה.
יעדער ווייסט די פאלגענדע פאקטן:
1) די גרויסע מוסדות קענען זיך נישט אפגעבן מיט די קינדער בפרטית ווייל עס הערשט גרויס ביוראקראטיע, יעדע זאך דארף "דורכגיין" די מנהל מענעדזשער און כווייס נישט וואס, אז מוויל דורכרעדן א פראבלעם, קען מען זיך ווענדן אדער צום מלמד, און אויב פאלט מען גוט אריין איז נישט אקטועל די גאנצע אשכול, אבער וואס געשעט ווען עס מאכט זיך א אנדערע מין מלמד, יעדער ווייסט אז מען קען זיך דאס נישט קלויבן, אמאל מעג זיין א שוואכערע מלמד, (אפשר בויעט דאס אויך א קינד?) אבער מען האט "נישט" צו וועם צו רעדן.
2) די תלמודי תורה האבן היינט סיסטעמען, טאמער איינער פאלט ארויס פון קלאס איז א רחמנות אויף איהן און אויף זיינע עלטערן, ס'איז דא צייטן וואס מלמדים זאגן, "נא, דאס לאז איך פארן נעקסט יעריגע מלמד", און אזוי זאגט יעדע יאר דער מלמד, דאס הייסט נעבעך תעיתי כשה אובד. יעצט, אויב איז שוין יא דא א סיסטעם, (מיט אירע געוואלדיגע מעלות און גלייכצייטיג חסרונות) פארוואס האט נישט דער מנהל א פייל ווי א דאקטער ווי יעדער קינד האלט? אזוי וועט מען קענען זעהן סאך שנעלער ווי ער איז ארויסגעפאלן, און איהם צושטעלן די פארלאנגטע הילף, און איהם ארויפברענגען צום אזוי גערופענעם "לעוועל" פון זיין יעצטיגע קלאס.
א דוגמא אויף דעם האב איך, אז אין כיתה א' ווייסט יעדער אז די לעוועל איז צו קענען עברי און אנהייבן חומש, און טאקע די מלמדים פון כיתה א' זענען סאך שטארקער אין דעם ווי די התחלת גמרא מלמדים, און זיי ווייסן שוין אין מיטן יאר צו יאסאלע האט אויפגעכאפט די עברי צו נישט, און צו יאנקעלע האט רגילות צו נישט און אזוי ווייטער, סקען זיין ווייל זיי האבן סאך מער ברעיק'ס, למשל, היינט האבן זיי גענדיגט א'ב', ווייסן זיי צו זאגן ווער עס האט נאכנישט ארויס די א'ב', היינט האבן זיי גענדיגט די ערשטע מאל תהילים, קען ער רעכענען אז פאריאר האב איך גענדיגט צוויי וואכן פריער, הייסט דאס אז כהאב יעצט א שוואכערע קלאס, און אזוי ווייטער, אבער גמרא מלמדים, האבן נישט אזיפיל סטאפס אינמיטן יאר זיך אומצוקוקן,
אין די עלטערע קלאסן וואלט דער מנהל אויך געדארפט האבן אינמיטן יאר זמנים וואס ער ווייסט אז יעצט איז די צייט צו זעהן ווי יעדער תלמיד האלט אין זיין "ערווארטעטן לעוועל",
און אויב איז נישט דא אזעלכע ערוואטעטע לעוולען, נו פארוואס פאלן קינדער ארויס, מעגסטו דאך פארשטייטערען דיין גאנצע קלאס און היי יאר גיין שטאטער,
3) די קלענערע מוסדות האבן א געוויסע שטארקייט אין דעם, אז די מנהלים ווייסן יא וואס פאר א קינדער מען רעדט און ווי אזוי מען דארף ארבעטן אין יעדע קלאס,
אבער אין געוויסע פון די קלענערע ארבעט עפעס א ענין: וואס דער באסס פארלאנגט טוה איך און וואס נישט, נישט", די סבה איז זיכער א פשוט'ע, ווען מען איז זיי דן לכף זכות, אז די בעלי בתים געבן זיי דעם טעם אין מויל,אז אזוי וויל איך און מער באדער מיר נישט,
איז אבער דא איינער וואס קען זיך קעגן שטעלן, און דאס זענען די עללטערן, בי יעדן איינעם ציילט איין זאך ,די געלט,
אויב וועלן די עלטערן פארלאנגען אהיים צו שיקן פריערער, וועט זיין פריער, שפעטער וועט זיין שפעטער, און אויב די עלטערן וועלן פארלאנגען בעסערע מלמדים, קאריקאלום'ס און דאס גלייכן, וועט דאס אויך געבעסערט ווערן, נאר מיר זענען אזוי נישט זיכער ביי זיך וואס מיר ווילן אז מיר ווייסן נישט וואס צו פארלאנגען, ע"כ פארלאנגען מיר נאר דאס וואס מיר ווייסן זיכער, דהיינו, וועלכע מעניו מען זאל געבן, צו די באס זאל האבן עיר קאנדישאן, א.א.וו.,
דאס איז אגב געווארן די סבה פארוואס מען האט אנגעהויבן Door to Door Transportation ווייל איין מוסד האט גע'אפער'ט, נו די קליינע זענען קאמפעטישאן אבערדי גרויסע האבן דאך נישט קיין מורא, אבער ווען די עלטערן האבן אנגהעויבן שרייען האט מען זיך צוגשטעלט, פארוואס ווייל איך דארף דיין יראת שמים.
איך קען מיך נישט אפשטעלן מיט א דבר סיום דא ווייל ס'איז נאך ווייט פון פארטיג, במילא וועל איך זאגן פאר היינט: א גוטע נאכט מען וועלמיר זיך זעהן בקרוב אי"ה, ביז דערווייל וועלמיר הערן ווי אזוי דער עולם באטראכט דעם מצב, אפשר איז עס נישט אזוי געפערליך, אסאך אירע איז פונקט גוט ווי אזוי סאיז,
אבער ההמשך יהוא.
איך וויל אויסלופטערן א שטיקל טענה.
יעדער ווייסט די פאלגענדע פאקטן:
1) די גרויסע מוסדות קענען זיך נישט אפגעבן מיט די קינדער בפרטית ווייל עס הערשט גרויס ביוראקראטיע, יעדע זאך דארף "דורכגיין" די מנהל מענעדזשער און כווייס נישט וואס, אז מוויל דורכרעדן א פראבלעם, קען מען זיך ווענדן אדער צום מלמד, און אויב פאלט מען גוט אריין איז נישט אקטועל די גאנצע אשכול, אבער וואס געשעט ווען עס מאכט זיך א אנדערע מין מלמד, יעדער ווייסט אז מען קען זיך דאס נישט קלויבן, אמאל מעג זיין א שוואכערע מלמד, (אפשר בויעט דאס אויך א קינד?) אבער מען האט "נישט" צו וועם צו רעדן.
2) די תלמודי תורה האבן היינט סיסטעמען, טאמער איינער פאלט ארויס פון קלאס איז א רחמנות אויף איהן און אויף זיינע עלטערן, ס'איז דא צייטן וואס מלמדים זאגן, "נא, דאס לאז איך פארן נעקסט יעריגע מלמד", און אזוי זאגט יעדע יאר דער מלמד, דאס הייסט נעבעך תעיתי כשה אובד. יעצט, אויב איז שוין יא דא א סיסטעם, (מיט אירע געוואלדיגע מעלות און גלייכצייטיג חסרונות) פארוואס האט נישט דער מנהל א פייל ווי א דאקטער ווי יעדער קינד האלט? אזוי וועט מען קענען זעהן סאך שנעלער ווי ער איז ארויסגעפאלן, און איהם צושטעלן די פארלאנגטע הילף, און איהם ארויפברענגען צום אזוי גערופענעם "לעוועל" פון זיין יעצטיגע קלאס.
א דוגמא אויף דעם האב איך, אז אין כיתה א' ווייסט יעדער אז די לעוועל איז צו קענען עברי און אנהייבן חומש, און טאקע די מלמדים פון כיתה א' זענען סאך שטארקער אין דעם ווי די התחלת גמרא מלמדים, און זיי ווייסן שוין אין מיטן יאר צו יאסאלע האט אויפגעכאפט די עברי צו נישט, און צו יאנקעלע האט רגילות צו נישט און אזוי ווייטער, סקען זיין ווייל זיי האבן סאך מער ברעיק'ס, למשל, היינט האבן זיי גענדיגט א'ב', ווייסן זיי צו זאגן ווער עס האט נאכנישט ארויס די א'ב', היינט האבן זיי גענדיגט די ערשטע מאל תהילים, קען ער רעכענען אז פאריאר האב איך גענדיגט צוויי וואכן פריער, הייסט דאס אז כהאב יעצט א שוואכערע קלאס, און אזוי ווייטער, אבער גמרא מלמדים, האבן נישט אזיפיל סטאפס אינמיטן יאר זיך אומצוקוקן,
אין די עלטערע קלאסן וואלט דער מנהל אויך געדארפט האבן אינמיטן יאר זמנים וואס ער ווייסט אז יעצט איז די צייט צו זעהן ווי יעדער תלמיד האלט אין זיין "ערווארטעטן לעוועל",
און אויב איז נישט דא אזעלכע ערוואטעטע לעוולען, נו פארוואס פאלן קינדער ארויס, מעגסטו דאך פארשטייטערען דיין גאנצע קלאס און היי יאר גיין שטאטער,
3) די קלענערע מוסדות האבן א געוויסע שטארקייט אין דעם, אז די מנהלים ווייסן יא וואס פאר א קינדער מען רעדט און ווי אזוי מען דארף ארבעטן אין יעדע קלאס,
אבער אין געוויסע פון די קלענערע ארבעט עפעס א ענין: וואס דער באסס פארלאנגט טוה איך און וואס נישט, נישט", די סבה איז זיכער א פשוט'ע, ווען מען איז זיי דן לכף זכות, אז די בעלי בתים געבן זיי דעם טעם אין מויל,אז אזוי וויל איך און מער באדער מיר נישט,
איז אבער דא איינער וואס קען זיך קעגן שטעלן, און דאס זענען די עללטערן, בי יעדן איינעם ציילט איין זאך ,די געלט,
אויב וועלן די עלטערן פארלאנגען אהיים צו שיקן פריערער, וועט זיין פריער, שפעטער וועט זיין שפעטער, און אויב די עלטערן וועלן פארלאנגען בעסערע מלמדים, קאריקאלום'ס און דאס גלייכן, וועט דאס אויך געבעסערט ווערן, נאר מיר זענען אזוי נישט זיכער ביי זיך וואס מיר ווילן אז מיר ווייסן נישט וואס צו פארלאנגען, ע"כ פארלאנגען מיר נאר דאס וואס מיר ווייסן זיכער, דהיינו, וועלכע מעניו מען זאל געבן, צו די באס זאל האבן עיר קאנדישאן, א.א.וו.,
דאס איז אגב געווארן די סבה פארוואס מען האט אנגעהויבן Door to Door Transportation ווייל איין מוסד האט גע'אפער'ט, נו די קליינע זענען קאמפעטישאן אבערדי גרויסע האבן דאך נישט קיין מורא, אבער ווען די עלטערן האבן אנגהעויבן שרייען האט מען זיך צוגשטעלט, פארוואס ווייל איך דארף דיין יראת שמים.
איך קען מיך נישט אפשטעלן מיט א דבר סיום דא ווייל ס'איז נאך ווייט פון פארטיג, במילא וועל איך זאגן פאר היינט: א גוטע נאכט מען וועלמיר זיך זעהן בקרוב אי"ה, ביז דערווייל וועלמיר הערן ווי אזוי דער עולם באטראכט דעם מצב, אפשר איז עס נישט אזוי געפערליך, אסאך אירע איז פונקט גוט ווי אזוי סאיז,
אבער ההמשך יהוא.
חיים של פרנסה,
בעזרת ה'.
בעזרת ה'.
בנוגע אפשטעלן די גאנצע קלאס צוליב דעם וואס מאנכע האלטן נישט מיט;
דאכט זיך אז עס איז טאקע איינגעפירט אזוי אין די היימישע חדרים, און צוליב די ירידת הדורות זעהט מען טאקע אז אין כיתה ב' פאנגט מען הערשט אן "רש"י" נאך פסח (אין מיינע צייטן האט מען אנגעהויבן חצי ווינטער -- כאילו איך געדענק), משניות פאנגט מען אן סוף כיתה ג', און גמרא טיף אריין אין כיתה ד'. אזוי רוקט זיך אלעס, ביז מען וועט אמאל אויסלערנען אלף בית אין כיתה ט'.
דאכט זיך אז עס איז טאקע איינגעפירט אזוי אין די היימישע חדרים, און צוליב די ירידת הדורות זעהט מען טאקע אז אין כיתה ב' פאנגט מען הערשט אן "רש"י" נאך פסח (אין מיינע צייטן האט מען אנגעהויבן חצי ווינטער -- כאילו איך געדענק), משניות פאנגט מען אן סוף כיתה ג', און גמרא טיף אריין אין כיתה ד'. אזוי רוקט זיך אלעס, ביז מען וועט אמאל אויסלערנען אלף בית אין כיתה ט'.
קרעמער האט געשריבן: אזוי רוקט זיך אלעס, ביז מען וועט אמאל אויסלערנען אלף בית אין כיתה ט'.
נישט פארגעסן נאך א נקודה (וואס איז אויך כדאי צו דעבאטירן) אז דעמאלטס וועט מען זיין אין כיתה ט' בערך 15 יאר.
אין מיינע צייטן האט מען בר מצוה געהאט פון טבת-שבט כיתה ט' און ווייטער, היינט איז פסח כיתה ח' שוין דא איבער א מנין בחורים.
-
- שר מאה
- תגובות: 110
- זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג דעצעמבער 26, 2008 1:03 pm
און אויב פאלט מען גוט אריין איז נישט אקטועל די גאנצע אשכול, אבער וואס געשעט ווען עס מאכט זיך א אנדערע מין מלמד, יעדער ווייסט אז מען קען זיך דאס נישט קלויבן, אמאל מעג זיין א שוואכערע מלמד, (אפשר בויעט דאס אויך א קינד?) אבער מען האט "נישט" צו וועם צו רעדן.
Disagree i think that every father could talk to the rabbi if u relay want ,all the rabbis are special in today time its not like the old days anymore
Disagree i think that every father could talk to the rabbi if u relay want ,all the rabbis are special in today time its not like the old days anymore
- למעלה משבעים
- שר עשרת אלפים
- תגובות: 12438
- זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מארטש 02, 2008 10:17 pm
- לאקאציע: ערגעץ פארבלאנדזשעט אויף די גראדע וואסערן
JOELHEALTH האט געשריבן:Disagree i think that every father could talk to the rabbi if u relay want ,all the rabbis are special in today time its not like the old days anymore
איך מעג דיסעגריען מיט דיין דיסעגרימענט?? איך האלט מיט ליידער אזא געשעפט ווי עס איז נישטא צו "וועם" צו רעדן.... פינטל... עס איז שוין גרינגער צו רעדן צום דופן ווי צום מלמד.....
-
- שר חמישים ומאתים
- תגובות: 396
- זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג פעברואר 01, 2008 12:53 am
- פארבינד זיך:
חיים של פרנסה האט טאקע ארויסגעברענגט א גיטע נקודה. אבער כ'מיין ס'איז דא וויכטיגערס.
האט איר שוין אמאל אריינגעטראכט אין וועמענס אחריות איר שטעלט אריין אייער טאכטער'ל אין שולע?!
דו לערערין סך הכל א 17 יעהריג מיידל נארוואס גראדואירט, און זי דארף שוין צו אנערקענען מיט וואס זי שפיעלט זיך דא. 30 באזונדערע קליינע נשמות וואס הייבן יעצט אן זייער לעבן, און זייער תכלית פונעם גאנצן עתיד ליגט אין דעם האנט פון דו צערטליכע 17 יעריגע געלונגענע. חלילה וחס איין קליינע מיכשול, און ווער קען עס פארעכטן.
ומי יאמר לה מה תעשה, זי איז דאך פון דו אויסדערוועלטע 15 מיידלעך וואס זיי פארשטייען דו בעסטע (דורך פראטעקציע) צו אייער פארמעגן.
וואלט איר אריינגעלייגט אייער קליין אינגעלע אין דו הענט פון א 17 יעהריג בחור'ל?! אפי' ער איז זייער א וואוילער בחור! האט ער טאקע דעם שכל הישר זיך צו פארמעסטן ציטן טאג טעגליכן לעבן?! כ'רעד שוין נישט אז ווער זאל אים אפהאלטן פון אויסגעבן זיינע בייזע געפוהלן נאכן זיך דערמאנען וואס א חבר האט אים אייער נעכטן אריינגעזאגט אפי' ביושר, ווער רעדט נאך שלא ביושר.
קען איינער אין אזא יונגן עלטער האבן פארשטענדעניש און געפוהל בלויז צו פארשטייען און אנערקענען וואס ס'ליגט אים אין דו צען פינגער?! (אדער גאר אינטער דו שיך)
אויב האט איר א ענטפער, ביטע לאזט זיך הערן
האט איר שוין אמאל אריינגעטראכט אין וועמענס אחריות איר שטעלט אריין אייער טאכטער'ל אין שולע?!
דו לערערין סך הכל א 17 יעהריג מיידל נארוואס גראדואירט, און זי דארף שוין צו אנערקענען מיט וואס זי שפיעלט זיך דא. 30 באזונדערע קליינע נשמות וואס הייבן יעצט אן זייער לעבן, און זייער תכלית פונעם גאנצן עתיד ליגט אין דעם האנט פון דו צערטליכע 17 יעריגע געלונגענע. חלילה וחס איין קליינע מיכשול, און ווער קען עס פארעכטן.
ומי יאמר לה מה תעשה, זי איז דאך פון דו אויסדערוועלטע 15 מיידלעך וואס זיי פארשטייען דו בעסטע (דורך פראטעקציע) צו אייער פארמעגן.
וואלט איר אריינגעלייגט אייער קליין אינגעלע אין דו הענט פון א 17 יעהריג בחור'ל?! אפי' ער איז זייער א וואוילער בחור! האט ער טאקע דעם שכל הישר זיך צו פארמעסטן ציטן טאג טעגליכן לעבן?! כ'רעד שוין נישט אז ווער זאל אים אפהאלטן פון אויסגעבן זיינע בייזע געפוהלן נאכן זיך דערמאנען וואס א חבר האט אים אייער נעכטן אריינגעזאגט אפי' ביושר, ווער רעדט נאך שלא ביושר.
קען איינער אין אזא יונגן עלטער האבן פארשטענדעניש און געפוהל בלויז צו פארשטייען און אנערקענען וואס ס'ליגט אים אין דו צען פינגער?! (אדער גאר אינטער דו שיך)
אויב האט איר א ענטפער, ביטע לאזט זיך הערן
נישט נאר א פארברענג, נאר אויך צום פארברענג.
www.supremesalads.net
www.supremesalads.net
בוד הרב סעלעדס:
איר פרעגט מיט אן ערענסטן מינע?
האט איר שוין אמאל געטראכט וואסארא אומרעכט עס איז צו נעמען א יונגע מויד פון קאם אכצן און א האלב, וואס ווייסט נאכניש פון איר חיות צו זאגן, און מען גייט און מען שטעלט איר אונטער א חופה, מיט'ן איינציגן ציהל, צו ברענגן א אידישע נשמה אויף דער וועלט, און וואונדער איבער וואונדער א יאר דערויף האלזט זי א קינד, און גלעט עס איבער איר שויס......!!!!
טראכט אריין! זי איז נאך קיינמאל קיין מאמע נישט געווען, זי האט נאך קיינמאל נישט ערענסט געהאט אן אחריות איבער א קינד, און מען רעדט דא פון גאר א שרעקעדיגע פענאמענאן, נעמליך, א איין טאג אלטיגער קינד, דער קליין מח'ל איז נאך רופף, דאס קינד איז ממש שרעקליך עמפינדליך צו דאס מינדעסטע שמוץ און באקטעריע, דאס קינד ברויך זיך אנטוויקלען, גייט מען נישט מער און נישט ווייניגער און מען באגייט אזא אומרעכט, מען געטרויעט איר, מען גיבט איר דעם טיטול "מאמע" און זי לערנט זיך אויף "וועמעס בארד?" אויף וועמעס אחריות טוט מען אזוינע זאכן.... און דאס קינד וואקסט צוביסלעך, און דער מאמע קרוין מאכט א באד, אוי וויי אריין אין א וואסער...........שומו שמים. און דאס קינד וואקסטאויף מיט כסדר'דיגע קליינע דאגות, קינדישע דרוקענישן, פחדים, איינרעדענישן, סאציאלע פראבלעמען, לערנען אויפכאפן שוועריגקייטן עס דארף הילף טאג נאך טאג שריט און טריט, און..........מען גיבט דאס ארבעט פאר א אומערפארענע, יונגע, מיידל. הלא דבר הוא.
ליצנות אין די זייט, די מיידלעך וואס ווערן טיטשערס, זענען איצט ארויס פון שולע, אז זיי ווילן קריגן די פאסטענס:
א' זענען זיי שוין ביי די מיינונג אז זיי זענען דערצו אביסל געאייגנט,און ממילא איז עס טאקע געווענליך אזוי.
ב' זיי האלטן אז זיי האבן עטוואס מאמע'ישע-נאטורליכע פרויערישע נטיות, ארויסצוצייגן ליבע, און ווארעמקייט צו קליינע פיצי' זיסע שעפעלעך.
ג' די שולע פאר וועם זיי ארבעטן באשליסן שוין אז די מיידלעך וואס האבן גאר הויכע דיגריס אין גרעממער, און אין מעטעמעטיקס און אין גלאבאלע סטאדיס און סייענס וכדומה, זאלן קריגן די הויעך-שולע קלאסן.....
ד' אז עס איז דא די מינדעסטע חשד אז זיי טוען זייער ארבעט מיט די צאן קדשים'לעך אזוי ווי מען האקט ברעטער אין א לאמבער, זענען זיי און א טאג צוויי גע'פטר'ט, און דאס זעהט יעדע מאמע ווען דאס קינד קומט אהיים פון שולע, צו זי איז אויפגעבראכט, אדער צוגעלייגט, אנגעבלאזן אדער פרייליך,
ה' די קליינע קינדער זענען די בעסטע סעקיוריטי אליין, ווייל זיי רעעעדן,...אז עס טויג נישט פלוישען זיי, זיי דערציילן די פונקליכע באוועגונג וואס די טיטשער האט געמאכט, די פונקטליכע גרימאסן וואס מס, שווארץ האט געמאכט היינט ביים קאלארען. וכדומה!!!
מיין גרעסערע דאגה איז, די מלמדים, די יונגע-כמעט בחורים פון ישיבה ארויס, ער איז בכלל נישט געפאסט, ער איז נישט געאייגנט, ער האט נאך אלייין נישט ארויס די פונקטליכע דירעקציע ווי צו פירן זיין אייגענע שטוב, ווי צו פירן זיין אייגענע קשר מיט ג-ט, וויזוי זיך אליין אוועקצושטעלן אלס "איד" און ער איז א מלמד תורה לעמו ישרא',....! און אז ער גייט צו מלאכת שמים ווי מען לערנט אים וויזוי נישט צו פראסקענען, וויזוי איינצוהאלטן זיין כעס......איז ער שוין יא ווערד די עהרע צו האבן די קומענדיגע דור ביי זיך אין באזיס?! ער איז נישט גענוג רייף אליין, און ער דערציילט שוין ווייטער, דאס באזארגט מיר אביסל...
זאת נחמתי, אמר ר' שמעון ח"ו שתשתכח תורה מישראל, דער באשעפער זארגט זיך פאר זיין כלל ישראל...
איר פרעגט מיט אן ערענסטן מינע?
האט איר שוין אמאל געטראכט וואסארא אומרעכט עס איז צו נעמען א יונגע מויד פון קאם אכצן און א האלב, וואס ווייסט נאכניש פון איר חיות צו זאגן, און מען גייט און מען שטעלט איר אונטער א חופה, מיט'ן איינציגן ציהל, צו ברענגן א אידישע נשמה אויף דער וועלט, און וואונדער איבער וואונדער א יאר דערויף האלזט זי א קינד, און גלעט עס איבער איר שויס......!!!!
טראכט אריין! זי איז נאך קיינמאל קיין מאמע נישט געווען, זי האט נאך קיינמאל נישט ערענסט געהאט אן אחריות איבער א קינד, און מען רעדט דא פון גאר א שרעקעדיגע פענאמענאן, נעמליך, א איין טאג אלטיגער קינד, דער קליין מח'ל איז נאך רופף, דאס קינד איז ממש שרעקליך עמפינדליך צו דאס מינדעסטע שמוץ און באקטעריע, דאס קינד ברויך זיך אנטוויקלען, גייט מען נישט מער און נישט ווייניגער און מען באגייט אזא אומרעכט, מען געטרויעט איר, מען גיבט איר דעם טיטול "מאמע" און זי לערנט זיך אויף "וועמעס בארד?" אויף וועמעס אחריות טוט מען אזוינע זאכן.... און דאס קינד וואקסט צוביסלעך, און דער מאמע קרוין מאכט א באד, אוי וויי אריין אין א וואסער...........שומו שמים. און דאס קינד וואקסטאויף מיט כסדר'דיגע קליינע דאגות, קינדישע דרוקענישן, פחדים, איינרעדענישן, סאציאלע פראבלעמען, לערנען אויפכאפן שוועריגקייטן עס דארף הילף טאג נאך טאג שריט און טריט, און..........מען גיבט דאס ארבעט פאר א אומערפארענע, יונגע, מיידל. הלא דבר הוא.
ליצנות אין די זייט, די מיידלעך וואס ווערן טיטשערס, זענען איצט ארויס פון שולע, אז זיי ווילן קריגן די פאסטענס:
א' זענען זיי שוין ביי די מיינונג אז זיי זענען דערצו אביסל געאייגנט,און ממילא איז עס טאקע געווענליך אזוי.
ב' זיי האלטן אז זיי האבן עטוואס מאמע'ישע-נאטורליכע פרויערישע נטיות, ארויסצוצייגן ליבע, און ווארעמקייט צו קליינע פיצי' זיסע שעפעלעך.
ג' די שולע פאר וועם זיי ארבעטן באשליסן שוין אז די מיידלעך וואס האבן גאר הויכע דיגריס אין גרעממער, און אין מעטעמעטיקס און אין גלאבאלע סטאדיס און סייענס וכדומה, זאלן קריגן די הויעך-שולע קלאסן.....
ד' אז עס איז דא די מינדעסטע חשד אז זיי טוען זייער ארבעט מיט די צאן קדשים'לעך אזוי ווי מען האקט ברעטער אין א לאמבער, זענען זיי און א טאג צוויי גע'פטר'ט, און דאס זעהט יעדע מאמע ווען דאס קינד קומט אהיים פון שולע, צו זי איז אויפגעבראכט, אדער צוגעלייגט, אנגעבלאזן אדער פרייליך,
ה' די קליינע קינדער זענען די בעסטע סעקיוריטי אליין, ווייל זיי רעעעדן,...אז עס טויג נישט פלוישען זיי, זיי דערציילן די פונקליכע באוועגונג וואס די טיטשער האט געמאכט, די פונקטליכע גרימאסן וואס מס, שווארץ האט געמאכט היינט ביים קאלארען. וכדומה!!!
מיין גרעסערע דאגה איז, די מלמדים, די יונגע-כמעט בחורים פון ישיבה ארויס, ער איז בכלל נישט געפאסט, ער איז נישט געאייגנט, ער האט נאך אלייין נישט ארויס די פונקטליכע דירעקציע ווי צו פירן זיין אייגענע שטוב, ווי צו פירן זיין אייגענע קשר מיט ג-ט, וויזוי זיך אליין אוועקצושטעלן אלס "איד" און ער איז א מלמד תורה לעמו ישרא',....! און אז ער גייט צו מלאכת שמים ווי מען לערנט אים וויזוי נישט צו פראסקענען, וויזוי איינצוהאלטן זיין כעס......איז ער שוין יא ווערד די עהרע צו האבן די קומענדיגע דור ביי זיך אין באזיס?! ער איז נישט גענוג רייף אליין, און ער דערציילט שוין ווייטער, דאס באזארגט מיר אביסל...
זאת נחמתי, אמר ר' שמעון ח"ו שתשתכח תורה מישראל, דער באשעפער זארגט זיך פאר זיין כלל ישראל...
- שמעלקא טויב
- שר חמשת אלפים
- תגובות: 5396
- זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג מאי 04, 2010 2:41 pm
- לאקאציע: אויפ'ן באשעפער'ס וועלט'ל!
פרייליכערהייט:
צודק אתה עבור הטיטשערס, אבער ביי מלמדים איז נישט צופיל אנדערש. רוב מוסדות, עכ"פ ווי ווייט איך ווייס, געבן אכט וועם זיי נעמען. וועסט כמעט נישט זעהן א אינגערמאן וואס קען נישט טרעפן עפעס אנדערש ווערט ער א מלמד וואס טויג באמת אפשר צו באקסעס, ס'דא ב"ה פיינע מלמדים און מ'לייגט בעז"ה אריין אסאך כוחות אין די קינדער.
צודק אתה עבור הטיטשערס, אבער ביי מלמדים איז נישט צופיל אנדערש. רוב מוסדות, עכ"פ ווי ווייט איך ווייס, געבן אכט וועם זיי נעמען. וועסט כמעט נישט זעהן א אינגערמאן וואס קען נישט טרעפן עפעס אנדערש ווערט ער א מלמד וואס טויג באמת אפשר צו באקסעס, ס'דא ב"ה פיינע מלמדים און מ'לייגט בעז"ה אריין אסאך כוחות אין די קינדער.
salads האט געשריבן:חיים של פרנסה האט טאקע ארויסגעברענגט א גיטע נקודה. אבער כ'מיין ס'איז דא וויכטיגערס.
האט איר שוין אמאל אריינגעטראכט אין וועמענס אחריות איר שטעלט אריין אייער טאכטער'ל אין שולע?!
דו לערערין סך הכל א 17 יעהריג מיידל נארוואס גראדואירט, און זי דארף שוין צו אנערקענען מיט וואס זי שפיעלט זיך דא. 30 באזונדערע קליינע נשמות וואס הייבן יעצט אן זייער לעבן, און זייער תכלית פונעם גאנצן עתיד ליגט אין דעם האנט פון דו צערטליכע 17 יעריגע געלונגענע. חלילה וחס איין קליינע מיכשול, און ווער קען עס פארעכטן.
ומי יאמר לה מה תעשה, זי איז דאך פון דו אויסדערוועלטע 15 מיידלעך וואס זיי פארשטייען דו בעסטע (דורך פראטעקציע) צו אייער פארמעגן.
וואלט איר אריינגעלייגט אייער קליין אינגעלע אין דו הענט פון א 17 יעהריג בחור'ל?! אפי' ער איז זייער א וואוילער בחור! האט ער טאקע דעם שכל הישר זיך צו פארמעסטן ציטן טאג טעגליכן לעבן?! כ'רעד שוין נישט אז ווער זאל אים אפהאלטן פון אויסגעבן זיינע בייזע געפוהלן נאכן זיך דערמאנען וואס א חבר האט אים אייער נעכטן אריינגעזאגט אפי' ביושר, ווער רעדט נאך שלא ביושר.
קען איינער אין אזא יונגן עלטער האבן פארשטענדעניש און געפוהל בלויז צו פארשטייען און אנערקענען וואס ס'ליגט אים אין דו צען פינגער?! (אדער גאר אינטער דו שיך)
אויב האט איר א ענטפער, ביטע לאזט זיך הערן
יא יא
אויף דעם דארף מען זיכער צוקומען וואס מ'זאגט נאך דאכסטו זיך מיר פון בריסקער רב - אז מ'דארף דורך ווייקן די תהילמ'ל -
קען מען זיך בעז''ה ריכטן אויף גוטע פירות - ס'פאלט מיר יעצט איין טאקע ווען טאקע א פשוטע פארמער שטייט זיך ביי זייין ליידיג'ן גרויען פעלד און הייבט אן צו לייגן זיינע קערנדלעך - שטייען אים די טרערערלעך צווישן די אויגן - וואס וועט דא א דורך גיין, וואספארא בייזע שטורמעס און טארנעדא'ס וכו' און אלעס זאל ארויסווואקסן כהוגן - - נאר אויפדעם שטייט דאך הזורעים בדמעה ברנה יקצורו .. טאקע די וואס לייגן יא צו אביסל געפיל מיט קאפ און זיי פרעגן טאקע די שאלה'ס - און ס'פראווענען זיך דערמיט - צו אריינלגייגן פון אונזער זייט דהאלטן א אויג און בעטן תפילות אויפן קינד - בעז''ה וועט דאס נישט צירוק קומען ליידיג און מ'זאל זענן שיינע פירות
-
- שר העשר
- תגובות: 35
- זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך מאי 26, 2010 7:23 pm
Please, camp is almost starting and we are waiting on an article how far we can work with chasidishe boys.
is playing ball that wrong?
are counselors (meaning: melamdim) allowed to swim with the kids?
is a bycycle wrong in the country as in the city?
is it right to copy ideas from others or there is a copyright on my inventions?
its up to you to set whatever topic in a different ashkol, i would leave it here
is playing ball that wrong?
are counselors (meaning: melamdim) allowed to swim with the kids?
is a bycycle wrong in the country as in the city?
is it right to copy ideas from others or there is a copyright on my inventions?
its up to you to set whatever topic in a different ashkol, i would leave it here
-
- שר שבעת אלפים
- תגובות: 7810
- זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יולי 28, 2009 8:23 pm
- לאקאציע: ביים נעקסטן שטאפל
אאהה, דער ראש המדריכים איז דא.
קומט אריין כאפ א טרונק, גיי א מינוט צו צום איפארמעישאן כאטקע, זיי וועלען דיר העלפן אינסטאלירן אידיש אויף דיין קאמפיוטער..,
יהא בואכם לשלום.
אגב, די אלע קשיות דיינע - אויף וועלעכע איך האב נישט קיין תירוצים - זענען שטארק געוואנדן וואספארא קרייז עס שיקט אין דעם קעמפ.
קומט אריין כאפ א טרונק, גיי א מינוט צו צום איפארמעישאן כאטקע, זיי וועלען דיר העלפן אינסטאלירן אידיש אויף דיין קאמפיוטער..,
יהא בואכם לשלום.
אגב, די אלע קשיות דיינע - אויף וועלעכע איך האב נישט קיין תירוצים - זענען שטארק געוואנדן וואספארא קרייז עס שיקט אין דעם קעמפ.
דער פראבלעם איז קיינמאל דער פראבלעם!
עס איז וואס ליגט אונטערן פראבלעם.
עס איז וואס ליגט אונטערן פראבלעם.
-
- שר העשר
- תגובות: 35
- זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך מאי 26, 2010 7:23 pm
שכח פארן געבן דעם איינגענעמען אויפנאמע,
אטא ממש דאס וואס איך פלאן צו געבן פאר מיינע קינדער אין קעמפ בעזהשי"ת.
לאמיר זיך מער אידישלעך אויסדרוקן:
is playing ball that wrong?
איז אזא חסרון צו שפילן באל? אויב איז עס ערלויבט ביי די מיידלעך, צוליב וועלכע סבה איז עס ערלויבט? און אויב גילט נישט די זעלבע סבה אויך ביי אינגלעך?
are counselors (meaning: melamdim) allowed to swim with the kids?
דארפן קאונסלער'ס אין א קעמפ זיין רעספעקטפול אדער זיי מעגן זיך אראפלאזן און שווימען אינאיינעם מיט די קינדער?
איך וואלט געוואלט הערן מיינונגען פון ציבור החשוב כאן באיי וועלט רבתי.
על אף די גרויסע טרדות פון הכנה דרבה צום קעמפ וועל איך זיכער אריינקוקן אין אייערע תירוצים ווייל עס איז שטארק נוגע.
אטא ממש דאס וואס איך פלאן צו געבן פאר מיינע קינדער אין קעמפ בעזהשי"ת.
לאמיר זיך מער אידישלעך אויסדרוקן:
is playing ball that wrong?
איז אזא חסרון צו שפילן באל? אויב איז עס ערלויבט ביי די מיידלעך, צוליב וועלכע סבה איז עס ערלויבט? און אויב גילט נישט די זעלבע סבה אויך ביי אינגלעך?
are counselors (meaning: melamdim) allowed to swim with the kids?
דארפן קאונסלער'ס אין א קעמפ זיין רעספעקטפול אדער זיי מעגן זיך אראפלאזן און שווימען אינאיינעם מיט די קינדער?
איך וואלט געוואלט הערן מיינונגען פון ציבור החשוב כאן באיי וועלט רבתי.
על אף די גרויסע טרדות פון הכנה דרבה צום קעמפ וועל איך זיכער אריינקוקן אין אייערע תירוצים ווייל עס איז שטארק נוגע.
- farshlufen
- שר שלשים אלף
- תגובות: 35431
- זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג נאוועמבער 16, 2007 8:26 am
- לאקאציע: אויף די פאליצעס אין ספרים שאנק
farshlufen האט געשריבן:איך האב געהאט א קאונסלער א אינגערמאן א תלמיד וחכם וואס האט געקאנט ארומפארן מיט בייק אין קעמפ, היינט צוטאגס איז ער א מורה הוראה בישראל.
אויך מיר א ראיה
און איך האב געהאט א חבר אין ישיבה וועלכער אלס בחור איז ער איינמאל געריטן אויף א פערד [נעבן די קעמפ אין ישיבה] שלא ברשות ההנהלה, און היינט איז ער א פראמינענטער מורה הוראה בישראל, און לערנט פאר בארימטע שיעורים
-
- שר מאה
- תגובות: 110
- זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג דעצעמבער 26, 2008 1:03 pm