געשיכטע פון ר' יוסף זוהר

אידישע נייעס און לאקאלע קרישקעלעך

די אחראים: יאנאש,אחראי,געלעגער

עכט היימיש
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4288
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מארטש 04, 2018 2:40 pm

געשיכטע פון ר' יוסף זוהר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך עכט היימיש »

עס טוט זיך הימל און ערד מיט א לעבעדיגע גרוס פון בי"ד של מעלה וואס א איד ר' יוסף זוהר האט מיטגעלעבט, און עס ווערט פראמענענט באריכטעט אויף די דעקל פון די היימישע צייטונג 'די צייטונג' און אזוי אויך אין די נייעס קוועלער.
אין דער 'צייטונגען קאווער' אשכול דא אויף אייוועלט איז דער געשיכטע בארירט געווארן אויפן שפוץ גאפל, אבער איך קען באשטיין צו הערן מער דעטאלן דערפון, און אזוי אויך צי דער ציבור גלייבט די געשיכטע.
לעצט פארראכטן דורך עכט היימיש אום מאנטאג אקטאבער 28, 2019 11:37 am, פארראכטן געווארן 1 מאל.
איך האב מיט דעם קיין שיכות, נישט ווייל איך האב עפעס אקעגן דעם, און נישט ווייל עס איז אקעגן מיין שיטה, נאר פשוט וויל עס איז נישט "היימיש".

וואס מיינט היימיש? היימיש!
יאיר גאלד
שר חמש מאות
תגובות: 584
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג אפריל 21, 2017 3:16 pm

א גרוס פון בית דין של מעלה - ר' יוסף זוהר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יאיר גאלד »

ווער ס'וויל עס איבערטייטשן אין אידיש, הרי זה משובח. גענומען פון הידברות.

ר’ יוסף זוהר: "הגעתי למעלה, וראיתי איך מכל החטאים נוצרים מזיקים"

ר' יוסף זוהר מעולם לא ראה את עצמו כטיפוס מיסטי או כאחד שמהרהר בעולמות העליונים, עד לרגע בו עבר תאונת דרכים קשה שבעקבותיה הגיע לבית דין של מעלה. בשיחה להידברות הוא משחזר את הרגעים המרטיטים ואת התובנות המופלאות. "חזרתי אדם אחר, אני לא מסוגל להתקרב למחשב". מטלטל

"בחג הסוכות של השנה שעברה לא זכיתי ליטול לולב, לא הנחתי תפילין, בשמחת תורה לא רקדתי..." כשמשוחחים עם ר' יוסף זוהר, אחד האנשים הפעילים ביותר בבית שמש בתחום הקירוב, אשר עומד בראש ישיבת 'בני מלכים' המיועדת לנערים שסטו מהדרך, נשמע קולו חנוק. הוא נזכר במצב בו הוא היה בתקופה זו, רק לפני כשנה, וקשה לו לדבר על כך. קשה לו, כי הסיבה לכך שהוא לא זכה לשמוח במצוות החג לא הייתה כי הוא לא הכיר אותן, או כי היה רחוק מהיהדות, אלא מכיוון שבאותם ימים הוא שכב בבית החולים הדסה עין כרם, אחרי פציעה קשה ורב מערכתית שנגרמה מתאונה קשה שעבר. "בדיוק לפני שנה, מספר ימים לאחר שמחת תורה, חזרתי ליהדות, למצוות. רק אז התחלתי להתחבר מחדש למצוות, להבין מה קורה איתי", הוא אומר ונזכר בהכל.

השיחה עם ר' יוסף מטלטלת. זהו לא רק סיפור של נס גלוי, אלא גם סיפור של חוויה מצמררת מהעולמות העליונים. של מלחמה אמתית על החיים, שבסופה יש החלמה פלאית וניצחון.

"זה היה בתאריך ז' באב", הוא חוזר אל היום המשמעותי ביותר בחייו. "סיימתי את השיעור היומי הקבוע שלי ומיהרתי באופן בהול לבני ברק. אמא שלי ישבה שבעה באותם ימים על אחיה שנפטר בגיל צעיר ותכננתי לבוא לנחם אותה. מכיוון שהרכב שלי חנה בכביש 58 שהוא כביש ראשי שמוביל לבית שמש, ביקשתי מבחור שהכרתי שיסיע אותי ברכבו אל הכביש. לאחר שירדתי מהרכב, עברתי את הנתיב הראשון ולאחר מכן תכננתי לעבור גם את הנתיב השני ולהגיע לרכבי. באותו רגע הגיע רכב מסוג סקודה שנסע במהירות מופרזת, ופגע בי במלוא העוצמה".

אתה זוכר את הרגע בו נפגעת?

"האמת היא שלא. אני רק זוכר שהוטחתי על הכביש והמחשבה הראשונה שחלפה במוחי הייתה על בני הבכור שלמד באותם ימים בשיעור ב' בישיבה. חשבתי מה הוא יעשה אחרי שאמות, כשלא אהיה כאן, וזהו. זה הזיכרון היחיד שיש לי".

את יתר הדברים הוא שמע מפיו של הבחור שהסיע אותו ברכבו, שכן הוא נותר במקום וראה את התאונה מול עיניו המבועתות, ומפיהם של נהגים אחרים שחלפו באזור. מסתבר שברגע שהרכב פגע בו הועף ר' יוסף לאוויר, ואז הוא נדרס פעם נוספת והוטח אל הנתיב הנגדי. אוטובוס שחלף במקום נעצר בחריקת בלמים ובכך חסם את התנועה. בינתיים הבחור שהביא את ר' יוסף ברכבו אל הכביש, מיהר לעברו, תפס לו בלשון כדי שלא יבלע אותה, והזעיק את כוחות ההצלה.

הפרמדיק הראשון שהגיע למקום הוא יצחק לוינגר, אדם שמכיר את יוסף כבר שנים רבות. מאוחר יותר הוא סיפר לו שהעורק הראשי שלו נפגע וכל הראש שלו התנפח. "יצחק לוינגר אמר לי משפט שהמחיש לי יותר מכל את המצב בו הייתי", נזכר ר' יוסף ומצטמרר, "הוא אמר לי שלאחר שהוא שטף את הדם שלי מהידיים שלו שטיפלו בי, הוא קבר אותו באדמה, כי היה בטוח שאין סיכוי שאגיע לבית החולים, והוא צריך לקבור את הדם, כמו שקוברים דם של נפטר, לפי ההלכה. בהמשך, אחרי שהתעוררתי וכבר הבנתי מה קורה איתי, פגשתי במחלקה מישהו שחיבק ונישק אותי. הוא אמר לי: 'אני נמנה על צוות רפואי שבדיוק עשה את דרכו באותו ערב של התאונה אחרי יום עיון, אל גוש עציון. כשעברנו במקום וראינו את התאונה, מיהרנו לטפל בך. אני לא מאמין שאתה חי'. רק אז הבנתי את הנס הגדול שהיה לי, כי הגיעו למקום השליחים הכי נכונים ברגעים הנכונים ביותר".

אותו אדם גם סיפר לר' יוסף שלקח זמן רב עד שהדופק חזר, ובשלב מסוים הגיעו זק"א למקום והתכוונו לכסות אותו. "איבדת שישה ליטרים של דם", הוא אמר לו, "לא היה שום סיכוי, אבל ברגע שהדופק חזר, למרות שהיה איטי מאוד, מיהרנו אתך מיד לבית החולים".

ר' יוסף מציין שרבים מתושבי בית שמש, שהכירו אותו, סיפרו לו לאחר מכן שכבר הודיעו להם על כך שככל הנראה תהיה לוויה. אפילו אנשי הרווחה מהעירייה הגיעו לביתו כדי להכין את ילדיו הקטנים לחסרונו של האב. "יש לי ברוך השם תשעה ילדים שיהיו בריאים – הגדול בישיבה והקטנה הייתה אז בת חצי שנה. קשה לתאר את סיוט הבלהות שעבר עליהם באותם ימים".

ברגע שהגיע ר' יוסף לבית החולים, הסתערו עליו טובי הרופאים והוא הוכנס לניתוח חירום בהול, כשבני משפחתו יושבים בחדר ההמתנה וקורעים את השמיים בתפילות. "באותו זמן אמא שלי ציפתה לי בבני ברק, שכן הייתי אמור להגיע לנחם אותה, והיא כלל לא ידעה על מה שקורה", מזכיר ר' יוסף. "כך יצא שלבני משפחתי הייתה משימה כפולה, גם להיות אתי, וגם לשכנע את אמא שהכל בסדר, כי לא רצו להעמיס עליה ידיעות מיותרות. היא עודכנה בפציעתי רק לאחר שקמה מהשבעה".

הרגעים הבאים זכורים לר' משה באופן מבהיל עד אימה. "אני זוכר את עצמי שוכב על שולחן הניתוחים, כשאני מנותח על ידי רופא יהודים ושני אחים ערביים. אני יודע שהם ערביים למרות שהם לא מדברים, כי אני לא רואה רק את הגוף החיצוני שלהם אלא גם דברים מעבר לכך. אחר כך אני רואה את אשתי ואת אחותי הגדולה שיושבות בחוץ וקוראות תהילים. אני רואה אותן, למרות שהן מעבר לקיר.

"ואז אני מגיע למעלה, למקום שבו אני מתחיל להבין איך שמכל העבירות שעשיתי במשך כל השנים יוצאים מזיקים. אני קולט בבת אחת איך שלפעמים אנחנו עושים בעולם הזה מעשים שנראים לנו קטנים או לא משמעותיים, אנחנו מנסים להקטין אותם ולחשוב 'מה כבר עשינו?' אבל החטאים האלו בסופו של דבר מזיקים לנו, והאחריות כולה מוטלת עלינו".

איך אתה רואה את הדברים האלו? מישהו אומר לך אותם?

ר' יוסף מדבר כאחוז בתוך שרעפים: "בעולם הבא אין מושג של דיבור, אף אחד לא מדבר איתך. דיבור ככל הנראה שייך לעולם הזה, שם הכל מגיע רק ממחשבה, רוח ממללא, לא דבר גשמי. הגעתי למקום בו אני רואה ומבין הכל, ללא צורך לדבר".

ר' יוסף עוצר לרגע את דיבורו ומבקש לנוח. קשה לו להיזכר באותם רגעים. "אף פעם לא הייתי טיפוס מיסטי שמחפש כל מיני סימנים למה שקורה אחרי המוות או בעולמות העליונים, לכן כל כך קשה לי להיזכר במה שקרה שם. יש לי ממש חרדות מהדברים שראיתי", הוא אומר בקול ייגע.

רגע נוסף של שתיקה, ואז הוא ממשיך לדבר: "אני רואה מול עיניי את החיים שלי, כמו בסרט. כמויות של מעשים שעשיתי במשך כל השנים. אני רואה איך שהתווכחתי עם אבא בגיל 14, איך שגנבתי מהמאפייה לחמנייה בגיל 17, עוד משהו שעשיתי בגיל 19... אני מתבייש לספר כאן את כל מה שראיתי, אבל אחד הדברים שאני רוצה לספר למרות שהוא מכאיב לי, זה שהיה לי משרד בסמוך לבית שמש, ובו מחשב. מידי פעם הזדמן לי להסתכל ביוטיוב ומצאתי את עצמי כשאני צופה להנאתי לעתים קרובות בכל מיני סרטונים, לפעמים במשך שעות. אני מאוד מתבייש לדבר על כך, אבל באותם רגעים ראיתי מול עיניי איך שמהצפיות הממושכות האלו נוצרים מזיקים, ואני זה שבראתי אותם. אגב, מאוחר יותר תמהתי בליבי איך ייתכן שעברתי את יום כיפור ובכל זאת נותרו העבירות. המענה היחיד שיש לי לכך הוא שכנראה אף פעם לא עשיתי תשובה אמתית, באופן פרטני, על כל אחד מהחטאים האלו".



מצד שני, ר' יוסף מציין שהוא זכה בימי חייו גם להרבה מעשים של זיכוי הרבים. החל משנות בחרותו, אז הוא סייע לבחורים בישיבה, וגם בהמשך, כאשר עסק בעזרה לחסרי ישע ובהצלת נפשות תועות. "אומר את האמת, במשך שנות חיי הייתי בטוח תמיד שהזכויות שאגיע איתן לעולם הבא יהיו אלו הנוגעות לעמלי בתורה, אך שם התברר לי שעזרה למסכנים היא דבר לא פחות חשוב. זכיתי לעזור לאנשים מבוגרים, ללוות אותם בקביעות לבתי כנסת ולטפל בהם. כשעזרתי להם תמיד לא הבנתי את החשיבות הגדולה שיש בכך, אך ברגעים בהם הייתי למעלה, קלטתי שברגע שאתה עוזר ליהודי, אתה בעצם עוזר לריבונו של עולם. פשוט ככה. באותם רגעים הבנתי באופן המוחשי ביותר שבורא עולם הוא אבא טוב ואוהב, אבל הוא גם בוס, והוא מצפה ממך שתבצע את התפקיד שלך ושלא תעביר סתם את החיים שלך לבטלה. אני חייב לציין שההבנה הזו פקחה לי את העיניים, כי אני אדם פשוט, תמיד חייתי את החיים בעולם הגדול, כמו שכולנו חיים. אף פעם לא הבנתי כמה כל מעשה שלנו הוא קריטי, כמה כוח יש לו".

אחרי שראה את כל הטוב והרע, אומר ר' יוסף שהוא מצא את עצמו לפני שלושה דיינים – "ראיתי בבירור שאלו הרב עובדיה, הרב מרדכי אליהו והרב פישר מהעדה החרדית. זה לא שהם היו עם זקן, גלימות וכובעים, הם גם לא היו עם הפנים הרגילות שלהם, אבל ראיתי שאלו הם. הם פסקו שאני צריך למות, אך בסופו של דבר היה דבר מה שהציל אותי והוביל לכך שארד בחזרה לעולם. אגב, כשהייתי שם הבנתי שיש אדם שאני מכיר היטב שעומד לעזוב את העולם ועוד שתי נשים שאף הן עומדות להסתלק. אשתי מספרת שלאחר שהתעוררתי השאלה הראשונה שלי הייתה מה עם אותו אדם, ממש נדנדתי עם זה, וכולם לא הבינו איך אני יודע שהוא נפטר".

הדברים הללו מרטיטים ומבהילים. אני משערת שבוודאי שיתפת בהם רבנים ברגע שרק יכולת

"בוודאי, אחרי שחזרתי לעצמי סיפרתי על כך לרבי ומורי הרב יעקבזון מתפרח, וכן לרב אריאלי מישיבת ברכת ישראל. הם האמינו לי ואמרו לי שנבחרתי ככל הנראה להיות שליח כדי להחדיר יותר אמונה ואהבה בבורא עולם".

כאן יש לציין כי באותם רגעים בהם חווה ר' יוסף את הרגעים המרטיטים האלו, המשיכו הרופאים לנתחו, כשהם מגדירים אותו כ"פצוע אנוש שנלחם על חייו". לאחר שהוצא מחדר הניתוח הודיעו הרופאים למשפחתו כי חל שיפור במצבו, אך הוא "עדיין קשה ולא יציב".

רק לאחר כחודש השתחרר ר' יוסף מטיפול נמרץ והועבר למחלקה הכירורגית וכחודש נוסף חלף עד שהוא שב להכרה מלאה.

במשך כל הזמן הזה עומדת לצידו אשתו המסורה כשהיא עוקבת בדאגה ובתפילה אחר כל התפתחות. "הרגעים בהם בעלי התחיל לדבר היו מרגשים מאוד", היא נזכרת, "אך הם גם היו מפחידים, כי לא ידענו מה הוא זוכר ומה נותר פגוע. העברתי מולו את הילדים שלנו – אחד-אחד. הוא זכר את כולם, מלבד התינוקת הקטנה. הוא בכלל לא זכר שהיא נולדה, היא ממש נמחקה ממנו. היינו צריכים לעשות ביניהם היכרות מחודשת".

אשתו של ר' יוסף מדגישה: "לאורך כל תהליך ההחלמה ראינו ניסים ענקיים שאי אפשר לתאר. היו לו שברים בגוף שפשוט התאחו מאליהם, ללא שום הסבר הגיוני. גם החזרה שלו לחיים הייתה מהירה ממש, אני זוכרת את היום בו העבירו אותו לשיקום. הרופא שקיבל אותו ביקש ממנו לרשום על גבי לוח את הפסוק הראשון בתנ"ך. הוא רצה לבחון לא רק את הזיכרון שלו אלא גם את שליטתו ויכולתו לבטא דברים בכתב. בעלי לקח טוש וכתב בשורה ישרה את הפסוק: 'בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ'. הרופא לא האמין למראה עיניו".

יש הסבר הגיוני למה שקרה כאן?

"אין לי הסבר הגיוני, אבל אני יכולה לספר דבר אחד: בבוקר שאחרי התאונה של יוסף, קיבלתי עשרות רבות של טלפונים מאנשים שכלל לא הכרתי. אחד אמר לי: 'ברור שהוא יחזור לעצמו והכל יהיה בסדר, הוא כל כך עזר לי עם הילדים שלי', עוד אחד אמר: 'בזכותו ניצל שלום הבית שלי, הוא בטוח ישתקם', פתאום שמעתי מכל כך הרבה מקומות על הנתינה הענקית של בעלי, שמעתי דברים שכלל לא הייתי מודעת אליהם, וזה הוכיח לי שיש לו זכויות כל כך רבות שבוודאי עמדו לו. בנוסף, גיליתי דבר מעניין מאוד – בעקבות הפציעה נוצרה מאחורי המח שלו צלקת בצורה ברורה מאוד של לב. התחושה שלי הייתה שהלב הענק שלו והנתינה האינסופית שלו, הם אלו שהגנו על המוח".


ר' יוסף כמעט אינו זוכר את תקופת האשפוז הראשונית. "הזיכרונות הראשונים שלי הם מכך שאני קשור בידיים וברגליים כדי שלא אזיק לעצמי ומצבי בכי רע, אך מאז ברוך ה' המצב הלך והשתפר מיום ליום. לאחרונה הגעתי למחלקה כי נותרו לי כמה חוטים מהניתוחים ורציתי שישחררו אותם. כשפגשתי את הכירורגים שטיפלו בי הם לא האמינו שאני הולך על הרגליים. הם מיהרו לקרוא למנהל המחלקה והוא אמר לי את המילים האלו: 'קבעתי שאין לך פוטנציאל רפואי. מבחינתי היית צמח. לא ציפיתי שיהיה שינוי במצבך'".

ומה אתך כיום – חזרת לשגרה מלאה?

"כן, ברוך ה' חזרתי לשגרה רגילה ביותר. אני הולך, רץ, מסתובב, ממשיך לעמוד בראש הישיבה, לקרב בחורים ולהיות אב לילדיי. אבל מאז המקרה השתנו אצלי כל מיני דברים בפנימיות, ובעיקר בשמירת העיניים. אני לא מוכן בשום אופן להתעסק במחשבים, גם לא ברמה של שליחת מיילים, אני גם נזהר באופן קיצוני מגזל ומקומבינות שעלולות להתפרש בסופו של דבר כמו גזל. זה לא שאני פועל מתוך לחץ, אלא מתוך הבנה שהדברים האלו פשוט לא שווים אלא רק מזיקים. הם נראים ברגע הראשון כטובים, אך באמת גורמים לנו רק רע. גם הפכתי להיות 'איש בית' הרבה יותר מכפי שהייתי בעבר. אני מבין עד כמה שמשפחתי שווה עבורי יותר מכל".
עכט היימיש
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4288
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מארטש 04, 2018 2:40 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך עכט היימיש »

איך האב מיט דעם קיין שיכות, נישט ווייל איך האב עפעס אקעגן דעם, און נישט ווייל עס איז אקעגן מיין שיטה, נאר פשוט וויל עס איז נישט "היימיש".

וואס מיינט היימיש? היימיש!
אוועטאר
איש האשכולות
שר שלשת אלפים
תגובות: 3228
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אוגוסט 16, 2016 3:45 pm
לאקאציע: יעצט בין איך דא

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך איש האשכולות »

וואס איז די מעשה אין קורצן אויף אידיש?
וויכטיג מאכער: סאו ווען ס'מאכצעך אז א ניק פרעגט באמת א פראגע, קריגט ער אן ענטפער, שטייצעך אויב סיז דא, אבער ווען א ניק נוצט זיין קיבארד צו פארהיילן א ווייטאג, טריי איך געווענליך אים נישט צו שטערן.
אוועטאר
איינס
שר עשרת אלפים
תגובות: 18800
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am
פארבינד זיך:

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך איינס »

איש האשכולות האט געשריבן:וואס איז די מעשה אין קורצן אויף אידיש?

עקסידענט, בית דין של מעלה, בית דין של מטה

העלפן א צווייטן איד איז א גרויסע חשיבות
קוקן אין יוטוב באשאפט מזיקים
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם!
יאיר גאלד
שר חמש מאות
תגובות: 584
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג אפריל 21, 2017 3:16 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יאיר גאלד »

ער איז געווארן א בעל תשובה לעצטע יאר, אינמיטן זומער איז ער באטראפן געווארן פון א שווערע עקסידענט, מ'האט אים געוואלט באדעקן אויפן פלאץ, למעשה האט ער צוריקבאקומען זיין לעבן. ער שילדערט זיינע מינוטן אין בית דין מעלה ווען מ'האט אויסגערעכנט אלע זיינע עבירות.
אוועטאר
טעם וריח
שר האלפיים
תגובות: 2554
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג יוני 19, 2017 7:33 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך טעם וריח »

איינס האט געשריבן:
איש האשכולות האט געשריבן:וואס איז די מעשה אין קורצן אויף אידיש?

עקסידענט, בית דין של מעלה, בית דין של מטה

העלפן א צווייטן איד איז א גרויסע חשיבות
קוקן אין יוטוב באשאפט מזיקים

בי״ד של מעלה באשטייט פון הרב עובדיה, הרב פישער פון עדה, הרב מרדכי אליהו
על "טעם וריח" אין להתווכח
אוועטאר
גיט
שר חמש מאות
תגובות: 523
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך דעצעמבער 27, 2017 9:34 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך גיט »

איינער קען עס ביטע איבערזעצן אויף אידיש?
לעצט פארראכטן דורך גיט אום פרייטאג אקטאבער 25, 2019 1:27 pm, פארראכטן געווארן 1 מאל.
אוועטאר
בעל דעת
שר חמש מאות
תגובות: 997
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אוגוסט 24, 2010 11:48 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך בעל דעת »

נאך א מזל ער האט נישט געליינט איי וועלט, ווער ווייסט וואספארא מזיקין דאס דאס טיט באשפען
בכל פגע הריני מורגל להחזיק האמונה, כי לא נעשה דבר ביד המקרה רק על פי השגחתו יתברך, והריני מתאמץ בתפילה להעביר את רוע הגזירה, ולפיכך הריני מתייחס בקרירות להשתדלות (חזון איש אגרות ח"ב קלב)
אביונה
שר האלפיים
תגובות: 2306
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 17, 2019 1:39 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אביונה »

אין 'די צייטונג' שרייבט ער דארט, אז ער האט געזאגט אז מען האט עם אויבן באשולדיגט פארוואס ער האט געשיקט שוואכע בחורים צום מיליטער.., אויך באשולדיגט ער דארט די בעלי תשובה ארג. התדברות, פארן באריכטן דעם חלום קודם מיט דעם פרט אז מען האט עם באשולדיגט פארן שיקן בחורים אין מדינת ישראל מיליטער, און נאכדעם האבן זיי עס צענזורירט.....
די דערמאנטע העברעאישע באשרייבונג זעהט אויס אויך ווי צענזורירט דעם פרט...
והקריב מן התרים או מן בני היונה קרבנו
נעכטן
שר האלפיים
תגובות: 2867
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג אוגוסט 10, 2015 5:30 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך נעכטן »

די גויים רופן דאס אן near death experience, זיי האבן אסאך אזעלכע געשיכטעס ווי זיי דערציילען וואס זיי האבן געזען , דארף/ מעג מען דע זאכן גלייבן?
געשריבן דורך: נעכטן
לייפציק
שר חמש מאות
תגובות: 836
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך סעפטעמבער 14, 2016 5:55 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך לייפציק »

צוויי זאכן וואס מ'זעט זיכער פון די אלע מעשיות.

איינס אז די מענטשן וועם זיי זאגן זיי האבן געזען, זענען מענטשן וואס "זיי" האבן געהאלטן פון זיי.
וואס דאס מיינט אדער דמיון, אדער סתם צוגעלייגט.

צוויי, אז אויב נעמט עס אן, קומט מארגן איינער מיט א מעשה וואס וועט דיר נישט שמעקן, און וועסט פונקט אזוי מוזן אננעמען, און די תורה זאגט שוין אן קעגן דעם חולם חלום.

אבער זיכער איז אז אונז גלייב מיר אז יש דין ויש דיין, און עס "קען" אויך זיין, אז אין אין בעק פון זייער מיינד זעען זיי און געדענקן עפעס.
rutledge
שר חמש מאות
תגובות: 872
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג מאי 31, 2018 12:24 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך rutledge »

טעם וריח האט געשריבן:
איינס האט געשריבן:
איש האשכולות האט געשריבן:וואס איז די מעשה אין קורצן אויף אידיש?

עקסידענט, בית דין של מעלה, בית דין של מטה

העלפן א צווייטן איד איז א גרויסע חשיבות
קוקן אין יוטוב באשאפט מזיקים

בי״ד של מעלה באשטייט פון הרב עובדיה, הרב פישער פון עדה, הרב מרדכי אליהו

אינטערסאנט אז פונקט דריי נעמען פון רבנים וואס ער האט געוויסט פון זיי זענען געזיצן ביים בי״ד
אוועטאר
למעלה משבעים
שר עשרת אלפים
תגובות: 12394
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מארטש 02, 2008 10:17 pm
לאקאציע: ערגעץ פארבלאנדזשעט אויף די גראדע וואסערן

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך למעלה משבעים »

און ווער זאגט דיר אז עס ארבעט נישט אזוי? דייקא די וואס קענען דיר זענען דיר דן.
rutledge
שר חמש מאות
תגובות: 872
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג מאי 31, 2018 12:24 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך rutledge »

למעלה משבעים האט געשריבן:און ווער זאגט דיר אז עס ארבעט נישט אזוי? דייקא די וואס קענען דיר זענען דיר דן.

אה״נ בא ללמד ונמצא למד
נישט אז מברויך אפי האבן שייכות מיטן צדיק בלויז וויסן וויאזוי ער קוקט אויס ( גענוי ווי א חלום)
rutledge
שר חמש מאות
תגובות: 872
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג מאי 31, 2018 12:24 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך rutledge »

געעווענטליך פלעגן די מעשות גיין אז איין דיין האט ער נישט דערקענט ביז מהאט אים געוויזן א בילד פון ר׳ יצחק מאשקאוויטש און ער האט גלייך געזאגט יא יא דער איז עס
rutledge
שר חמש מאות
תגובות: 872
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג מאי 31, 2018 12:24 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך rutledge »

אויך נאר פאפולערע נעמען נעמט מען אין ביד של מעלה בטעות פאלט נישט אריין עפעס א אידל וואס קיינער האט נישט געוויסט זיין גדלות בתורה אויף די וועלט
נסתרים דרכי השם
לעצט פארראכטן דורך rutledge אום פרייטאג אקטאבער 25, 2019 3:01 pm, פארראכטן געווארן 1 מאל.
dinrap
שר מאה
תגובות: 179
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יולי 26, 2016 9:36 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך dinrap »

rutledge האט געשריבן:אויך נאר פאפולערע נעמען נעמט מען אין ביד של מעלה בטעות פאלט נישט אריין עפעס א אידל וואס קיינער האט נישט געוויסט זיין גדלות בתורה אויף די וועלט
נסתרים דרכי השם


צוקער זיס

;l;p- ;l;p-
שבתי בוים
שר חמישים ומאתים
תגובות: 439
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג אפריל 20, 2017 9:29 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך שבתי בוים »

פתי יאמין לכל דבר, די אלע מעשיות זענען דברי הבל ורעות רוח. ברענג מיר א לעפקאוויטש אדער מיטלמאן וואס האט געהאט אזא ערפארונג...
אויף יו טוב איז דא אלערליי ווערסיעס פון אלערליי גלויבונגען והרבה דמיון עושה וכו'.
אלמוני
שר חמש מאות
תגובות: 788
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג יוני 28, 2018 2:00 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אלמוני »

אביונה האט געשריבן:אין 'די צייטונג' שרייבט ער דארט, אז ער האט געזאגט אז מען האט עם אויבן באשולדיגט פארוואס ער האט געשיקט שוואכע בחורים צום מיליטער.., אויך באשולדיגט ער דארט די בעלי תשובה ארג. התדברות, פארן באריכטן דעם חלום קודם מיט דעם פרט אז מען האט עם באשולדיגט פארן שיקן בחורים אין מדינת ישראל מיליטער, און נאכדעם האבן זיי עס צענזורירט.....
די דערמאנטע העברעאישע באשרייבונג זעהט אויס אויך ווי צענזורירט דעם פרט...

כ׳בין נייגעריג ווער פון חברי הבי״ד האבן אים אפיר געהאלטן פארן שיקן אין מיליטער רבי עובדיה אדער הרב אליהו...
אוועטאר
ר' איד
שר האלף
תגובות: 1237
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך אפריל 15, 2015 6:30 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך ר' איד »

שבתי בוים האט געשריבן:פתי יאמין לכל דבר, די אלע מעשיות זענען דברי הבל ורעות רוח. ברענג מיר א לעפקאוויטש אדער מיטלמאן וואס האט געהאט אזא ערפארונג...
אויף יו טוב איז דא אלערליי ווערסיעס פון אלערליי גלויבונגען והרבה דמיון עושה וכו'.

אונז דארפן נישט האבען געהערט אז זיי זענען עס אריבער צו וויסען אז אלעס איז אמת, אונז זעמער מחונך געווארן אז פונקט דאס איז וואס טוט זיך דארט אויבען, פונקטעלך צו דע מעשה איז אמת צו נישט און פונקטלך ווער די דיינים זענען געוועין איז באמת נישט נוגע,
זיך צו עקשנען אז אלעס איז דברי הבל איז נאר אויב עפעס און די מעשה שטומט דיר נישט, און כדי נישט צו ווערען צודריקט און קענען וויטער אנגיין מיט דיין לעבען/השקפה ווערט די גאנצע זייך אפגפרעגט און שוין שלום עלי נפשי,
#למיחש מיהא בעי
קאטאגאריש
שר חמישים ומאתים
תגובות: 266
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 18, 2019 6:28 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך קאטאגאריש »

ר' איד האט געשריבן:
שבתי בוים האט געשריבן:פתי יאמין לכל דבר, די אלע מעשיות זענען דברי הבל ורעות רוח. ברענג מיר א לעפקאוויטש אדער מיטלמאן וואס האט געהאט אזא ערפארונג...
אויף יו טוב איז דא אלערליי ווערסיעס פון אלערליי גלויבונגען והרבה דמיון עושה וכו'.

אונז דארפן נישט האבען געהערט אז זיי זענען עס אריבער צו וויסען אז אלעס איז אמת, אונז זעמער מחונך געווארן אז פונקט דאס איז וואס טוט זיך דארט אויבען, פונקטעלך צו דע מעשה איז אמת צו נישט און פונקטלך ווער די דיינים זענען געוועין איז באמת נישט נוגע,
זיך צו עקשנען אז אלעס איז דברי הבל איז נאר אויב עפעס און די מעשה שטומט דיר נישט, און כדי נישט צו ווערען צודריקט און קענען וויטער אנגיין מיט דיין לעבען/השקפה ווערט די גאנצע זייך אפגפרעגט און שוין שלום עלי נפשי,
#למיחש מיהא בעי


#למיחש מיהא בעי????
יא] אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁהַבּורֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמו גּומֵל טוב לְשׁומְרֵי מִצְותָיו וּמַעֲנִישׁ לְעובְרֵי מִצְותָיו
סמיינט נישט אז איך האלט פארקערט
I just like playing devils advocate
אוועטאר
ווייזער
שר חמישים ומאתים
תגובות: 489
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך מאי 17, 2017 10:50 am
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך ווייזער »

אביונה האט געשריבן:אין 'די צייטונג' שרייבט ער דארט, אז ער האט געזאגט אז מען האט עם אויבן באשולדיגט פארוואס ער האט געשיקט שוואכע בחורים צום מיליטער.., אויך באשולדיגט ער דארט די בעלי תשובה ארג. התדברות, פארן באריכטן דעם חלום קודם מיט דעם פרט אז מען האט עם באשולדיגט פארן שיקן בחורים אין מדינת ישראל מיליטער, און נאכדעם האבן זיי עס צענזורירט.....
די דערמאנטע העברעאישע באשרייבונג זעהט אויס אויך ווי צענזורירט דעם פרט...


מ׳דארף קודם מברר זיין צי דער וועלכער האט עס אריינגעשטעלט אין די צייטונג איז נישט קיין בעקער.

איר האט אפשר א רעקארדירונג ווי ר׳ יוסף זוהר דערציילט עס אליינס?
לב בשר
שר האלף
תגובות: 1152
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 26, 2019 2:03 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך לב בשר »

למעלה משבעים האט געשריבן:און ווער זאגט דיר אז עס ארבעט נישט אזוי? דייקא די וואס קענען דיר זענען דיר דן.

וועגען אזא תגובה טאר מען נישט אנעמען די חלומות...
קוק, דו הייבסט אן גלייבן ווער ס׳זיצט אין ב״ד של מעלה פון איינעם זוהר... אזאך וואס האט נישט קיין מקור בדברי חכמינו ז״ל.
עכט היימיש
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4288
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מארטש 04, 2018 2:40 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך עכט היימיש »

א חושבע ניק שיקט מיר דאס פאלגענדע אין אישי.
וויירשיינלוך האב איך זוכ געווען צו דעם אישי אלץ פותח האשכול, און לתועלות הרבים לייג איך עס דא ארויף.
אני שכן של ר' יוסף זוהר, הוא גר בקרית הרמ"א בבית שמש, ערליכער ייד, לא בעל תשובה אלא ירא ושלם מבטן ולידה, הוא לא בעל דמיונות כלל וכלל, כל תושבי בית שמש מכירים אותו כאיש רציני ואמיתי, הסיפור שלו גלוי וידוע ומפורסם לכל מי שגר בקרית הרמ"א, כמו גם הסיפור עם השכן שלו שנפטר בתקופה שר' יוסף זוהר שכב בבית החולים בלי הכרה.

מתוך היכרות אישית איתו אני יכול להעיד שכל מה שסיפרו זה אמת לאמיתה, כך אכן היה המעשה איתו והוא מספר לכל מי שרק ירצה.

ר' יוסף עצמו הוא יהודי שעוסק בקירוב ואפשר לראות אותו מדי פעם גם בטישים אצל האדמו"ר מויזשניץ בית שמש, כל הקהילה בוויזשניץ התפללה לרפואתו וביקרה אותו בבית החולים, גם האדמו"ר עצמו.
איך האב מיט דעם קיין שיכות, נישט ווייל איך האב עפעס אקעגן דעם, און נישט ווייל עס איז אקעגן מיין שיטה, נאר פשוט וויל עס איז נישט "היימיש".

וואס מיינט היימיש? היימיש!
שרייב תגובה

צוריק צו “היימישע נייעס”