תשע"ח- חוק הגיוס אפשטימונג.

אחראי: יאנאש

פאראויס
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4353
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג אקטאבער 01, 2015 8:56 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך פאראויס »

ערשיינען א החלטת העצרת אדער קול קורא?
Know your profits per ASIN, your inventory forecasting, ppc, and more, for just $19.99 a month. Try it for two months FREE with this link:
https://sellerboard.com/?partner=00529
אוועטאר
וואשינגטאן
שר חמש מאות
תגובות: 630
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג יאנואר 16, 2017 8:08 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך וואשינגטאן »

"ועלינו מוטל החובה שלא לזוז כל שהיא מפסק דין זה שנפסק ע"י רבן של ישראל, מרן בעל 'שבט הלוי' זצוק"ל בדור האחרון - לא לוותר אפילו על נפש אחת מישראל עבור הצלת רבים אחרים". זו ההחלטה במסמך ההחלטות שקיבלו גדולי התורה והחסידות בכינוס ההיסטורי שקיימו אמש (שלישי) בבני ברק.

כפי שדווח לראשונה אמש (שלישי) ב'בחדרי חרדים', עשרות אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבני קהילות, התכנסו סביב שולחן אחד, בכדי לדון בנושא גיוס בני הישיבות וגיוס הבנות.

בין המשתתפים נראו האדמו"רים הבאים: מטשערנאביל, רחמסטריווקא, נדבורנה, ויז'ניץ בית שמש, לעלוב, פינסק קרלין, סלאנים, בוהוש, ביאלא ב"ב, סאסוב, אנטניא, שאץ, מנהיג קהילת ברסלב הגרי"מ שכטר, גאב"ד 'זכרון מאיר' הגר"ח וואזנר, ראש ישיבת 'חיי משה' הגר"נ נוסבוים, ראש ישיבת 'טשעבין' הגרי"מ שניאורסון, המקובל הגרי"מ מורגנשטרן, המקובל רבי גמליאל רבינוביץ, ר"י חכמי לובלין הגרי"ב וואזנר. הגרא"ל כהן רב קהילת חב"ד בביתר, הגר"ג אקסלורד אב"ד חיפה ומרבני חב"ד, הגרי"מ אלטמן גאב"ד חוג חתם סופר, הגר"א שפירא גאב"ד פרדס כץ, הגר"מ גרינפלד דומ"צ טשערנאביל, ועוד.

הגרי"ב וואזנר, ראש ישיבת חכמי לובלין, ניהל והנחה את האספה. בדברים שנשא בפני גדולי התורה והחסידות, הוא תיאר את המצב הנורא של אישור חוק הגיוס, והזכיר את הוראת זקנו בעל 'שבט הלוי' הגר"ש וואזנר זצ"ל, עוד לפני החוק הקודם, שאין להתפשר על שום בחור, בכל מצב שהוא, ויש להילחם מלחמת עולם ולא לדבר אפילו על שום יעדים ומכסות. לדבריו, אם היו שומעים אז להוראתו - לא היינו מגיעים כלל למצב הנורא הזה.

אחריו נשא דברים הרב יואל רוזן, מייסד ישיבת 'תומכי תמימים' בראשון לציון, שהציג בפני המתאספים, הוכחות מוחשיות על אודות בחורים מישיבות שנכנסו לצבא גם למסגרות המכונות 'חרדיות', ותוך זמן קצר ל"ע כבר הגיעו לדיוטא תחתונה, תוך שהוא מזכיר שמות וישיבות שהוא עצמו ליווה אותם. בנוסף הוא שיתף את הקהל במחקר שלפיו בחורים שנושרים - רובם הגדול חוזרים למוטב, אז איך שייך בכלל לחשוב לוותר על נפשות כאלה.

האדמו"ר מסאסוב, המנהיג את קהילתו בקרית 'ישמח משה' בגני תקווה, שיתף את האדמו"רים בסיפורים אישיים שהוא מכיר מקרוב, וגם מהסביבה שלו בגני תקווה, וסיפר ששני חברי כנסת חרדים אמרו לו אישית, שהמהלך זה רק לסחוב את העניין ולא להגיע לסיום העניין כלל.

"כל מי שדיברתי אתו מזדעזע" אמר האדמו"ר, "וברור שאני לא שייך לפלג כזה או אחר, ואף פעם לא השתתפתי בשום הפגנה וכדומה. גם כשניסיתי להיכנס אל חלק מבתי גדולי ישראל, לא נתנו לי להיכנס לדבר על העניין". האדמו"ר שיתף ממה שסיפר לו קצין בכיר בצבא: "אנחנו צריכים לגייס בחור אחד בהסכמה ובהסדר, ואז את כל השאר אנחנו נדאג להביא אותם אלינו, ויש לנו את כל הזמן והאמצעים לכך", כך אמר הקצין לאדמו"ר.

האדמו"ר מסלאנים, שזו הפעם הראשונה שהוא נושא דברים שלא במסגרת אירועי החסידות - נשא דברים חריפים מאוד, ואמר שבכל מקרה בג"צ יהיה נגדנו, והדרך היחידה היא, להבהיר ולהכריז שלא יגייסו שום בחור ישיבה ולא משנה כמה שעות הוא לומד בישיבה.

גם העניין שגדולי ישראל בעבר עשו את ההסדר של 'תורתו אומנתו', לא שייך כעת לדבריו, כשהם רוצים לעשות חלוקה ולהחליט מי מוגדר'תורתו אומנתו' ומי לא. וברור שאין לשום בחור בכל מצב שהוא שיגיע לצבא, כאן במסגרת החוק הם רוצים שאנחנו ניתן להם את הבחורים בידיים.

האדמו"ר מרחמסטריווקא בירך את כל המשתתפים בשם כל האדמו"רים ומנהיגי העדות, וכן חיזק את ידי מנהלי המערכה, שעושים מלאכתם לשם שמים בלי שום פרסום, ואין להם שום אינטרס נוסף.

לאחר מכן הוקראו החלטות הכינוס והם מתפרסמות בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'.

א. הננו בזה להביע חרדת לבבנו ועומק צערינו ע"ד הגזירה הנוראה של גיוס בנים ובנות השוררת על שלומי אמוני ישראל פה בארה"ק, אשר מטרתה לעקור כל זיק של יהדות מליבות בני ישראל, וכל באיהן לא ישובו ח"ו ולא ישיגו ארחות חיים.

ב. עינינו תרד מים על שבר בת עמנו, בהגיע השמועות המבהילות מידי יום ביומו על בחורים ואברכים ולעיתים אף בנות ישראל הכשרות, ובמיוחד מאחינו היקרים בני עדות המזרח הכלואים בכלא הצבאי תחת מסגר ובריח עקב סירובם להתגייס לצבא, וכמה יגדל הכאב על אבדון נפשות יקרות רבות מישראל המבכים מר גורלם על שלא עמדו בניסיון הקשה שהיתה לפניהם והתגייסו נגד רצונם לצבא רח"ל, חלקם מפאת איומי מעצרים וחלקם ע"י פיתויים בדרכים שונים ה"י.

ג. וביותר תאחזנו פלצות, כאשר כידוע עדיין לא שבעה נפשם של ראשי השלטון, והם מתכננים תכניות שונות ומשונות, איך לצוד ברשת הצבא עוד ועוד מצעירי הציבור החרדי ולהעלות עוד יותר את מספר המתגייסים מידי שנה בשנה, היל"ת.

ד. עלינו לשנן שבעת שהתנוצצה תחילת גזירת הגיוס לפני קרוב לשני עשורים והשלטון התחיל לאיים לגייס את כלל הציבור החרדי אם לא יוותרו על החלשים, פסק רבן של ישראל מרן פוסק הדור בעל שבט הלוי זצוק"ל, ואף צוה למסור פסק ההלכה בשמו במעמד רבבות אלפי ישראל ביום כ"ו תמוז תשס"א לפ"ק ותמצית דבריו הק' היו: שאף שיש האומרים שכל כוונתם הוא על אלו שנפלטו מישיבות, עלינו להכריז כי טענה טיפשית זו הרי זה מעשה עמלק ממש שלא היה בכוחו לשלוט אלא על אלו שהענן פולטם, וע"ז ציוותה לנו התורה"ק זכור וכו' תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח, ועלינו לעמוד על המשמר גם על הנחשלים, עכתודה"ק בקצרה. ועלינו מוטל החובה שלא לזוז כל שהיא מפסק דין זה שנפסק ע"י רבן של ישראל זצוק"ל בדור האחרון, ולא לוותר אפי' על נפש אחת מישראל עבור הצלת רבים אחרים.

ה. ומכאן תצא הקריאה לחזק את כל הארגונים כל אחד בשמו הטוב יבורך, הפועלים במסירות נפש ממש למען הצלת שארית הפליטה בארה"ק מגזירת הגיוס, ולמען אחינו היקרים הנימוקים בכלא למען כבוד שמו ית' ותורתו הק' עקב סירובם להתגייס לצבא, וכל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא.

ו. ואנו קוראים בזה לכל איש ואשה מישראל, עורו נא, התעוררו נא, דעו את אשר לפניכם ועשו ככל שביכולתכם להעביר רוע הגזירה המאיימת על עתיד הדורות בארה"ק.

ז. נשא לבבנו אל קל שבשמים הבט נא וראה מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ המוכן למסור נפשו למען אמונת אומן, ושומר ישראל הוא ישמור את שארית ישראל האומרים שמע ישראל, ובימי הרחמים והרצון האלו יעלה זכרוננו לפניו ליכתב וליחתם בספרן של צדיקים גמורים.
לעצט פארראכטן דורך וואשינגטאן אום דאנערשטאג אוגוסט 23, 2018 8:46 am, פארראכטן געווארן 1 מאל.
כי זה כמה נכסוף נכספתי לראות בתפארת עזיך!
אוועטאר
לבלוב
שר חמש מאות
תגובות: 967
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך מארטש 21, 2018 7:07 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך לבלוב »

פאראויס האט געשריבן:ערשיינען א החלטת העצרת אדער קול קורא?

Document-page-001-5-724x1024.jpg
Document-page-001-5-724x1024.jpg (171.37 KiB) געזען 5927 מאל
אוועטאר
לבלוב
שר חמש מאות
תגובות: 967
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך מארטש 21, 2018 7:07 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך לבלוב »

כיוס-אדמורים-בבני-ברק-חוק-הגיוס-13.jpg
כיוס-אדמורים-בבני-ברק-חוק-הגיוס-13.jpg (134.33 KiB) געזען 6250 מאל
כיוס-אדמורים-בבני-ברק-חוק-הגיוס-21.jpg
כיוס-אדמורים-בבני-ברק-חוק-הגיוס-21.jpg (135.1 KiB) געזען 6250 מאל
WhatsApp-Image-2018-08-21-at-22.01.17.jpeg
WhatsApp-Image-2018-08-21-at-22.01.17.jpeg (156.87 KiB) געזען 6250 מאל

קרעדיט און פאר נאך בילדער פון דע מעמד אסיפת הרבנים:https://www.jdn.co.il/gallery/1041979
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

[align=center]
unnamed (75).png
unnamed (75).png (23.47 KiB) געזען 6240 מאל
[/align]
[align=center]הויפט נייעס[/align]
היסטארישע "אסיפת גדולי התורה והחסידות" פון חסידישע קרייזן אין בני ברק רופט אויס שארפן התנגדות קעגן נייעם גיוס געזעץ

[align=center][/align]

שדןכש.jpg
שדןכש.jpg (45.83 KiB) געזען 6240 מאל



א גרויסער שטורעם האט געשאפן אין ארץ ישראל די היסטארישע אסיפה נעכטן דינסטאג אווענט, י' אלול, אין עיר התורה והחסידות בני ברק יצ"ו, וואו צענדליגער רבנים וגאונים גדולי התורה והחסידות שליט"א זענען זיך צונויפגעקומען צו אן "אסיפת גדולי התורה והחסידות שליט"א לנוכח גזירת גיוס בנים ובנות הנוראה בארה"ק", און כאיש אחד בלב אחד אויסגעשריגן דאס שארפע התנגדות פון עולם התורה והחסידות קעגן דעם נייעם גיוס געזעץ, וואס באדייט א טאטאלער שמד אויף כלל ישראל, היל"ת.

די אסיפה איז באשיינט געווארן דורך די גאונים וצדיקים, אדמו"רים ורבנים, ממנהיגי יהדות החרדית הנאמנה בארה"ק: כ"ק פאר הדור הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שעכטער שליט"א מנהיג חסידי ברסלב; כ"ק הגאון האדיר רבי חיים מאיר הלוי וואזנער שליט"א, רב זכרון מאיר ומנהיג קהילות שבט הלוי; כ"ק אדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א; כ"ק אדמו"ר מבוהוש שליט"א; כ"ק אדמו"ר מפינסק קארלין שליט"א; כ"ק אדמו"ר מטשערנאביל שליט"א; כ"ק אדמו"ר מסלאנים שליט"א פון בני ברק; כ"ק אדמו"ר מנאדבורנא שליט"א פון בני ברק; כ"ק אדמו"ר מוויזשניץ בית שמש שליט"א; כ"ק אדמו"ר מלעלוב שליט"א; כ"ק אדמו"ר משאץ מאנסי שליט"א; כ"ק אדמו"ר מביאלע בני ברק שליט"א; כ"ק אדמו"ר מאנטניא שליט"א; כ"ק הגה"צ רבי יוסף מאיר אלטמאן שליט"א גאב"ד חוג חתם סופר; כ"ק הגה"צ המקובל רבי גמליאל ראבינאוויטש שליט"א ראש ישיבת שער השמים; הגה"צ רבי יוסף מאיר שניאורסאן שליט"א ראש ישיבת טשעבין; הגאון רבי יוסף בנימין וואזנער שליט"א ראש ישיבת חכמי לובלין; הגאון רבי נפתלי נוסבוים שליט"א ראש ישיבת חיי משה; הגאון רבי שמואל אביגדור אריאלי שליט"א ראש ישיבה בהר נוף; הגאון רבי גדליה אקסלרוד שליט"א מזקני רבני ליובאוויטש; הגאון רבי אשר לעמיל הכהן שליט"א מזקני רבני ליובאוויטש, און נאך.

דאס וואס אזויפיל גדולי התורה והחסידות, וועלכע האבן נישט קיין דירעקטער פארבינדונג מיט די "פרומע פארטייען", זענען זיך צונויפגעקומען אינאיינעם איז גאר א שטארקע היסטארישע געשעעניש, דערצו ווען ס'איז געשטעלט געווארן מיט'ן ציל אויסצורופן דאס שטערקסטע התנגדות קעגן דעם חוק הגיוס, וואס ליגט אויפ'ן טיש אין כנסת המינים, און פאראייניגט אויסרופן אז דאס איז א גזירת שמד ממש. די אסיפה איז פאררופן געווארן אונטער די ראדארן פון די פרומע פארטייען, וועלכע האבן גארנישט געוואוסט פון פאראויס, און האבן עס נישט געקענט אפהאלטן.

געעפנט די אסיפה האט הגאון רבי יוסף בנימין וואזנער שליט"א, ראש ישיבת חכמי לובלין, וואס האט ארויסגעברענגט דעם ציל פון דער אסיפה, אז עס זאל דינען קעגן דעם שווערן לחץ וואס ווערט דורכגעפירט אויף חצרות האדמו"רים דורך די וואס ווילן דורכפירן רח"ל דעם גיוס שמד געזעץ אין כנסת המינים.

הרה"ח ר' יואל ראזען שליט"א, מנהל ישיבת תומכי תמימים על טהרת הקודש אין שטאט ראשון לציון, האט פארגעלייגט פאר די רבנים שוידערליכע קאפיטלען פון בחורים וואס האבן געלערנט ביי אים אין ישיבה, טייערע אויסגעצייכנטע תלמידים בתורה ויראת שמים, וואס זענען ליידער אוועקגעפאלן צום שמד, דורך דעם הסכם פון מיליטער מיט די ליובאוויטשער קרייזן.

הגאון רבי שמואל אביגדור אריאלי שליט"א, ראש ישיבה אין הר נוף, האט מיט הארצרייסנדע ווערטער באנומען די אנוועזנדע רבנים, ווען ער האט באוויינט ווי מ'שמד'ט אפ דאס ספרדי'שע אידנטום אנצופילן די יעדים, און די שטארקע קרייזן פטר'ן זיך אויפ'ן חשבון פון די ספרד'ישע. ער האט קלארגעשטעלט אז די קרבנות זענען נישט קיין שוואכע בחורים, דאס רעדט זיך פון עידית שבעידית.

מיט זייער קלארע דיבורים האט כ"ק אדמו"ר מסאסוב שליט"א פארגעלייגט פארן ציבור דעטאלן פון דעם נייער גיוס געזעץ, און ווי דער בג"ץ שרייבט קלאר ארויס אז זיי צילן אז דאס מיליטער זאל זיין אזוי חשוב ווי לימוד התורה, עפ"ל, און אז זיי וועלן פאדערן פון אלע רבי'ס צו רעדן ביי די שלש סעודות תורות איבער דער גרויסקייט פון זייער טמא'נעם מיליטער, רח"ל.

כ"ק אדמו"ר מסלאנים שליט"א פון בני ברק האט אין זיינע ווערטער נאכגעזאגט די מימרא פון הגאון מבריסק זצ"ל, אז דער ציל פון די ציונים איז געווען שמד דעריבער האבן זיי געדארפט א מדינה. ער האט ארויסגעברענגט אז אצינד האבן זיי זיך שוין גענומען פארווירקליכן דעם ציל, רח"ל, און מ'זאל חלילה נישט מסכים זיין צו די יעדי הגיוס, ווייל זיי גייען נישט זיין צופרידן דערמיט, זיי וועלן גיין ווייטערן און פאדערן דאס גאנצע חרדישע אידנטום זאל גיין אין מיליטער.

הגאון רבי גדליה אקסלרוד שליט"א, פון די זקני רבני ליובאוויטש אין ארץ ישראל, האט מיט ווייטאג אויסגעשריגן אז אצינד איז נישט קיין צייט פאר אסיפות, מען מוז ארויסגיין לוחם זיין מלחמת ה', טון וואס מעגליך, ראטעווען וויפל מען קען, ווייל זייערע כוחות הרשע שניידן שוין יעדן טאג אריין בבשר החי, מיט נאך און נאך קרבנות צום מיליטער רח"ל.

כ"ק אדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א האט דערנאך אנגעוואונטשן אלע רבנים, און מחזק געווען די עסקנים וועלכע האבן פאררופן די אסיפה לקדש שם שמים.

צום שלוס האט הגאון רבי יוסף בנימין וואזנער שליט"א פארגעלייענט די החלטת האסיפה, וועלכע שטעלט פאר דעם ווייטאג פון גדולי התורה והחסידות און גאנץ כלל ישראל איבער די שרעקליכע גזירת הגיוס אויף בחורים און בנות ישראל, וואס ווערן מאביליזירט מיט געוואלד און מיט פיתויים, דעם ווייטאג איבער דעם נייעם געזעץ, און אז מפקיר זיין נשמות ישראל איז מעשה עמלק, דעריבער דארף מען מחזק זיין די אלע ארגאניזאציעס וואס ארבעטן קעגן די גזירות און טוען וואס מעגליך צו ראטעווען נשמות ישראל.

די אסיפה האט אנגעזייעט א שטארקן שטורעם אין עולם התורה והחסידות, און אויסגעשריגן איבער'ן גאנצן לאנד ווי ערליכע רבי'ס און רבנים, פון אלע שיכטן און קרייזן, זענען זיך שארף מתנגד קעגן דעם נייעם חוק הגיוס, און האלטן אז דאס איז גזירת שמד ממש. יה"ר אז די גזירה זאל ווי שנעלער בטל ווערן.
שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
שפע רב
שר האלף
תגובות: 1663
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג פעברואר 06, 2018 11:20 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך שפע רב »

תולדות אהרן, אברהם יצחק, דשוינסקיא, מטעם העדה, איז איינער פון זיי געווען ביי די אסיפה ?
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

במערכה

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

כינוס היסטורי: האדמו"רים התכנסו בבני ברק על גזירת גיוס בני הישיבות. גדולי התורה והחסידות מכל רחבי הארץ, התכנסו הערב בבני ברק, בכדי לדון בנושא גיוס בני הישיבות וגיוס הבנות. העומדים מאחורי הכינוס מצהירים: "להראות שדרך הבעש"ט עוד לא פשטה את הרגל" ♦ אחד מהאברכים החסידיים ממארגני וממשתפי הכינוס בראיון לקו במערכה: מסביר על מטרות הכינוס ומה היה שם. "הגיעו מים עד נפש, רואים מה שקורה וא"א להמשיך לגרור. זה לא פילוג בציבור החסידי. זה בא לעורר את כולם ולחזק את המחוזקים. האדמו"ר מויזניץ עומד גם מאחורי הכינוס הזה. מקווים ששאר האדמורי"ם יצטרפו".


[align=center]כינוס היסטורי של האדמורי"ם נגד שמד הגיוס[/align]
כינוס היסטורי: האדמו"רים התכנסו בבני ברק על גזירת גיוס בני הישיבות. גדולי התורה והחסידות מכל רחבי הארץ, התכנסו הערב בבני ברק, בכדי לדון בנושא גיוס בני הישיבות וגיוס הבנות. העומדים מאחורי הכינוס מצהירים: "להראות שדרך הבעש"ט עוד לא פשטה את הרגל".

אחרי הפלג הספרדי יש את הפלג החסידי.

כינוס אדמו"רים התקיים הערב באולם שמתחת לישיבת 'תפארת משה' ברח' אברהם בן דוד בבני ברק, לדון בנושא גיוס בחורי ישיבות וגיוס בנות.

בין המשתתפים, האדמו"רים שליט"א; מטשערנאביל, רחמסטריווקא, נדבורנה, ויז'ניץ בית שמש, לעלוב, פינסק קרלין, סלאנים, בוהוש, ביאלא ב"ב, סאסוב, מנהיג קהילת ברסלב הגרי"מ שכטר, גאב"ד זכרון מאיר הגר"ח וואזנר, ר"י חיי משה הגר"נ נוסבוים, ר"י טשעבין הגרי"מ שניאורסון, המקובל הגרי"מ מורגנשטרן, המקובל רבי גמליאל רבינוביץ ור"י חכמי לובלין הגרי"ב וואזנר.

כינוסים אלו מחדדים את המסר כי גחלת ישראל בוערת וכי נצח ישראל לא ישקר.

מדובר בכינוס שהוא המשך למגמה ההולכת וגוברת של הבנה ועוד הבנה למצב הדור הנורא, ובו גדולי התורה מכל החוגים מתכנסים וזועקים נגד גזירות הגיוס, מגמה שהחלה עם כינוסם של הרבנים הספרדים בראשותו של ר"י פורת יוסף חכם משה צדקה, וכעת התכנסו הערב גדולי התורה מהחוג החסידי, כדי לזעוק ולהריע נגד גזירות הגיוס.

מטרת הכינוס היתה, לחזק בין הייתר את הבחורים ואברכים בני הקהילות החסידיות, שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס.

לדברי המארגנים המטרה היא "להרים את קרן החסידות ולהראות שדרך הבעש"ט עוד לא פשטה את הרגל, וישנם עדיין יהודים חסידיים עם להט חסידי שאכפת להם גם מאחרים וגם מהחלשים ולא רק מהסביבה הקרובה והקהילה בה הוא משתייך. בד בבד עם המבט לעתיד החינוך של ילדיהם הנמצאים בסכנת קיום".

ככל הנראה פרטים נוספים יפורסמו בהמשך
שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
משה11
שר האלף
תגובות: 1373
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג יולי 06, 2017 3:49 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך משה11 »

שפע רב האט געשריבן:תולדות אהרן, אברהם יצחק, דשוינסקיא, מטעם העדה, איז איינער פון זיי געווען ביי די אסיפה ?

ניין מען האט ספעציעל נישט געריפן רבנים וואס זענען אין די עדה אדער אגודה
אז עס זאל זיין א אמפארטיישע זאך
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
בעל דעת
שר חמש מאות
תגובות: 997
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אוגוסט 24, 2010 11:48 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך בעל דעת »

אורח הכבוד האט געשריבן:אלע דרשות עקסטער

ישר כח
יעצט גענדיגט הערען די דרשות, די הארץ רייסט וואס דא גייט פאר
בכל פגע הריני מורגל להחזיק האמונה, כי לא נעשה דבר ביד המקרה רק על פי השגחתו יתברך, והריני מתאמץ בתפילה להעביר את רוע הגזירה, ולפיכך הריני מתייחס בקרירות להשתדלות (חזון איש אגרות ח"ב קלב)
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

הציבור החרדי

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

הציבור החרדי הכינוס היסטורי-.jpg
הציבור החרדי הכינוס היסטורי-.jpg (224.21 KiB) געזען 5759 מאל


הציבור החרדי הכינוס היסטורי.jpg
הציבור החרדי הכינוס היסטורי.jpg (211.11 KiB) געזען 5759 מאל
שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

מכתבים חדשים מגדולי ראשי הישיבות בארה"ב עבור מרכז הצלה

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

MHAT.PNG
MHAT.PNG (207.14 KiB) געזען 5734 מאל


MHA.PNG
MHA.PNG (112.66 KiB) געזען 5734 מאל


https://secure.cardknox.com/merkazhatzalah
שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
שיח יצחק
שר העשר
תגובות: 44
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג אוגוסט 18, 2016 4:07 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך שיח יצחק »

בס''ד
מיר בעטן פון באשעפער פרנסה בנחת ולא בצער בכבוד ולא בבזוי בהתר ולא באיסור
צב''א איז ר''ת
צ'ער
ב'זוי
א'יסור
אוועטאר
אורח הכבוד
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4428
זיך איינגעשריבן אום: מיטוואך יולי 27, 2016 10:21 am
לאקאציע: פרוזדור (עולם הזה)

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אורח הכבוד »

שטייט (זוה''ק שמות) אַּז די בריונים פון אידן וועלן גיין מיט גוג ומגוג'ן אינאיינעם, לוחם זיין מיט'ן מלך המשיח,
דאָס איז דעס מיליטער! די זענען אויסגעשולט געוואָרן, די וועלן גיין קעגן מלך המשיח לוחם זיין!


רביה''ק זי''ע נשא תשכ"ז
בין ישראל לעמים
שר מאה
תגובות: 173
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 13, 2018 5:23 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך בין ישראל לעמים »

ס'איז דא עפעס פרושע נייעס
מעריב.JPG
מעריב.JPG (147.15 KiB) געזען 5498 מאל
בין ישראל לעמים
שר מאה
תגובות: 173
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג מאי 13, 2018 5:23 pm

יום תפלה ערב ראש חודש כסליו - בעפאר דעם געפלאנטן זיצונג קומענדיגן דאנערשטאג

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך בין ישראל לעמים »

יום תפלה.JPG
יום תפלה.JPG (113.42 KiB) געזען 5186 מאל
אוועטאר
לחם לשובע
שר האלפיים
תגובות: 2368
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג דעצעמבער 01, 2016 4:20 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך לחם לשובע »

גאר א שארפע מאמר קעגן דער נייער חוק הגיוס איז ערשינען היינט אין "המודיע", ווואס טוט אנדייטען אז דער אגודה גייט זיך נישט אזוי לייכט מתפשר זיין, אנדערש ווי די קלאנגען וואס איז ארום געגאנגען די לעצטער חודש.

א שארפער ריח פון בחירות שמעקט זיך אין די לופט לויט דעם, זעט זיך אויס אז נאך פורים קטן לעצטע וואך גייט קומען פורים גדול.
אוועטאר
שטאלצער יוד
שר האלפיים
תגובות: 2438
זיך איינגעשריבן אום: דאנערשטאג מאי 19, 2016 2:00 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך שטאלצער יוד »

הבוקר (שישי), מאמר בביטאון אגו"י -'המודיע'. המאמר חריף ביותר ונכתב על ידי "אחד הרבנים" ולפי הערכות עבר את אישורם של האדמו"רים מגור ויז'ניץ וסלונים. הוא תוקף את חוק הגיוס החדש ומכחיש כי הגיעו להסכמות סביבו: "קבלת החוק החדש פירושה כניעה לעמדת בג"צ הסבור כי יש להגיע לשוויון בנטל הגיוס גם במחיר פגיעה בתלמידים שתורתם אומנותם, היושבים ולומדים. גם בג"צ סבור שהחתירה לשיווין מוחלט בנטל אינה מציאותית, אבל אפשר לכפות על הציבור החרדי צמצום משמעותי של הפערים ולהביא לשינוי חברתי אמיתי, גם במחיר כפייה על בני ישיבות להתגייס לצבא".

כותב המאמר מדגיש: "מועצגה"ת הבהירה שגם במחיר של מסירות נפש נעמוד איתנים על כך שיושבי ביהמ"ד יוכלו להגות בתורה. דהיינו, שהיא איננה מוכנה לקבל את פסיקת בג"צ בשום פנים ואופן. קבלת החוק החדש מהווה ויתור על דרישת היהדות החרדית שכל בן ישיבה זכאי לדחיית גיוסו".

"החוק החדש קובע שבני הישיבות יוכלו להגות בתורה רק בתנאי שאלפים ורבבות יצטרכו להתגייס לצבא. הוא מתווה הסדר הנועד להביא לשיעורי גיוס של 60%. דהיינו, ההסדר הוא ש-60% יצטרכו להתגייס לצבא כדי ש-40% יוכלו לשבת וללמוד".

עוד ב'המודיע': "משמעות הדבר היא שינוי כל מהותו של הציבור החרדי. דומה שזו סכנה קיומית לכל עתידו של הציבור החרדי. מתווה זה מרסק את חומת ההתבדלות ומייצר את סוג החרדי החדש הקרוב מאוד לכל חיי ומושגי העולם החילוני".

"עצם הטלת החיוב על הצבא לעמוד ביעדים משמעותו מתן הוראה לצבא לגייס גם בני ישיבות שתורתם אומנותם, אם לא בכפייה אז בפיתוי ובהקשחת נהלים ומהווה סתירה גמורה להחלטת מועצת גדולי התורה".

אם היה מקום לספק, המאמר יוצא גם נגד התיקונים המוצעים במתווה הגיוס. "אין שום דרך לעמוד במתווה זה מבלי לגייס בני ישיבות היושבים ועוסקים בתורה, ומבלי שהדבר יביא לשינוי כל מהותו ורוחו של הציבור החרדי
אוועטאר
מחשב
שר שלשת אלפים
תגובות: 3563
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג יולי 17, 2018 3:57 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך מחשב »

טוט אנדייטן?! אזויפיל זאכן האבן שוין אנגעדייטעט אויף אלע וועגן, היינט צוטאגס מיינט שוין גארנישט עפעס ספעציעל, דאס יא, בחירות שמעקט אין די לופטן.
אמונה פשוטה
שר האלף
תגובות: 1408
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג אקטאבער 19, 2018 2:13 am

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך אמונה פשוטה »

אט איז די ארטיקל אין די מידיע וועגן די לעצטע התקדמות אין די חוק הגיוס:

אמסלם הודיע בוועדה: בשבוע הבא נסכם את 'חוק הגיוס'
1,380 בחורי ישיבה מבצעים היום שירות לאומי אזרחי - רק 170 רווקים, כך עלה בדיוני הוועדה שדנה בחוק הגיוס. יו"ר הוועדה דוד אמסלם הודיע: "בכוונתי להתכנס לסיכומים במהלך שבוע הבא"
פוליטי8.11.2018 | 13:39
הוועדה המיוחדת שהוקמה לדון בחוק הגיוס, בראשות ח"כ דודי אמסלם, התכנסה היום (חמישי) לדון בהצעת החוק. אמסלם: "בכוונתי להתכנס לסיכומים ולניסוח סעיפי החוק במהלך שבוע הבא".
אל"מ צחי רביבו, סגן מפקד מיטב, מסר לוועדה נתונים על השירות הלאומי ואמר כי 1,380 בחורי ישיבה מבצעים היום שירות לאומי אזרחי רובם המכריע נשואים, מהם רק 170 רווקים.
מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי, הציע להוריד את גיל הכניסה לשירות אזרחי על מנת לתמרץ את ההתנדבות לשירות האזרחי.
כמו כן הציע פינסקי, לעדכן את סכום דמי כלכלה, שניתן למתנדבים, הגברת המסלול הביטחוני באמצעות קורסי הכנה לתעסוקה בשנת ההתנדבות האחרונה, במסלול זה משרתים היום כ-300 איש. מנכ"ל הרשות הציע להעניק למשרתים במסלול הביטחוני קורסי הכשרה לתעסוקה וכן לקבוע את הגופים בהם יהיה ניתן להתנדב במסגרת השירות הלאומי. בהם מוסדות חינוך, רפואה, רשויות מקומיות.
ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הגיב להצעת נציגי השירות הלאומי ואמר כי "שילוב חרדים בשוק העבודה הוא אתגר בעל חשיבות אסטרטגית. אולם, אתם בחוצפה באים ברעיון לכאורה יפה ומבקשים להכניס סעיפים ובהם הפחתת תקופת השירות הקצר לטובת הכשרה לתעסוקה".
יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם אמר כי הוא "מציע לטפל בתיקונים ובתמריצים המוצעים בתיקון ישיר לחוק השירות הלאומי ולא במסגרת הצעת החוק הנוכחית".
הוועדה דנה בנושא הסנקציות הכספיות על מוסדות שלא יעמדו בייעדי הגיוס. יו"ר הוועדה ביקש ממשרד האוצר להגיע לנוסחה לסנקציות עד יום שלישי: "בכוונתי להתכנס לסיכומים ולניסוח של סעיפי החוק לאור ההסכמות במהלך שבוע הבא".
עו"ד מרים גראזי רוזנבאום ממשרד החינוך ביקשה להוסיף לרשימת המוסדות שנכללות במוסדות שעומדות ביעדי הגיוס, גם מסגרות לנוער בסיכון. הכוונה לכ-120 תלמידים שלומדים במסגרות "הילה" שמיועדות לבני נוער שנשרו ממוסדות החינוך.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ביקש להוסיף גם את מסגרות הלימוד שמשתייכות לחסידיות חב"ד וצאנז שאף הם ימנו כמוסדות מוכרים למניין היעדים.
כיכר השבת
שרייב תגובה

צוריק צו “אקטועלע נייעס”